Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Før jeg ble grvid jobbet jeg 140 %. Jeg har kontor jobb 100% som ingeniør og har jobbet ekstra i hjemmesykepleien i helgene. Fra ekstra jobben har jeg vært sykemeldt siden juni og greit nok det men i dag var jeg hos gynekolog og han sykemeldte meg 40 % på kontor jobben min. Jeg har sterk bekkenløsning (siden uke 14), lave blodplater og fare for svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabeis ++++ Han ville sykemelde meg før men jeg sa nei hver gang, og i dag fikk jeg kjeft rett og slett. Han mente at jeg burde tenke på ungen og ikke stresse mer enn nødvendig og at jeg bør slappe av litt pga alle de plagene jeg har fått. Han mener at jeg ikke tar være på meg nok. Jeg falt på jobben på torsdag og natt til søndag var det litt for vått i trusa to ganger. Han mente at jeg lekket fostervann. Han tok UL og alt var bra, baby hadde nok med fostervann nå. Han ville sykemelde meg 100% men vi ble enige om 40% og kontroll 19 september igjen. Nå har jeg dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiveren min, selv om jeg egentlgi ikke bør ha det. Jeg er så å si ferdig med all arbeid og ligger ikke langt etter med saker. Avdelingslederen lemper ekstra jobb fra de andre som ligger langt etter meg. Prøvd å snakke med henne for å si at jeg jobber ekstra hardt for å ikke ha mye liggende når jeg går i perm, men hun hører ikke etter. Tror hun får sjokk i morgen når jeg kommer med sykemedlingen.
svana72 Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Heisann...Jeg synes du ikke skal ha dårlig samvittighet,du må ta hensyn til babyen og deg selv nå,for har ikke du det bra,vil det gå ut over barnet ditt......Jeg synes du skulle tatt i mot den 100% sykemld jeg,husk du er ikke alene om dette,men du bærer et barn,ta hensyn til deg selv å ikke tenk på arb.giveren din hun vil forstå,hvis hun er menneske å det vil jeg tro hun er....... Lykke til å vær så snill å ta det med ro.....
sivilivikivi Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Du skal ikke ha dårlig samvittighet!!!!!!!!!!!!!Husk at du har et barn inni deg som du skal ta hensyn til!!!!!!!!!!!!!!!Så ta å slapp av og ikke tenk på hva sjefen din sier!
OktoberJente07&JanuarGutt10 Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 NEI - jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Det er viktig at du har energi når babyen kommer og ikke "pumper" deg helt tom. Dersom kroppen sier ifra bør du høre på den. Jeg har selv "kviet" meg for å ta ut sykemelding, men ser at det er ingen som vil "takke" meg dersom jeg ikke hadde sykemeldt meg. Får ingen ekstra "kreditt" - har aldri vært sykemeldt før og ligger bra an produksjonsmessig, bedre at jeg er opplagt til babyen kommer.
Serial mom Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Den eneste du trenger å ha dårlig samvittighet for,er deg selv og kroppen din! Man skal lytte til kroppens signaler,akkurat som legen din sier! Du blir jo ikke sykemeldt fordi du er lat og ikke gidder å jobbe,det kommer jo tydelig fremav hva du skriver her. Du har gjort alt du har kunnet,stått på mtp jobbinga,så du trenger absolutt ikke ha dårlig samvittighet! Prøv heller å roe deg litt og spar krefter til barseltida,de første månedene kan bli tøffe nok,da er det nok greit å ha "hvilt seg opp" på forhånd! ikke for at du skal sykemlde deg av den grunn,men tar du deg vann over hodet bryter du deg bare unødvendig ned,og det er det neppe noen som kommer til å takke deg for etterpå,uansett hvor mye du gjør på jobben!
Ezmeralda Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Hva er viktigst for deg? Jobb eller å få et friskt barn? Ingen er uerstattelig på jobb!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2007 Det føles faktisk bra at alle dere mener det samme og det letter på samvittigheten min. Jeg har jo fått streng beskjed av mannen min at jeg må bli sykemeldt, siden han ser hvor vanskelig jeg har det og den forferdelige bekkenløsningen som tar livet av meg. Jeg får levere sykemedlingen i morgen med god samvittighet
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Bli sykemeldt med god samvittighet du... Det er ingen som takker deg for at du går på jobb med vondter... Tenk på deg å barnet ditt.. God bedring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå