Gjest Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Er det noen som har erfaringer med hvordan akupunktur fungerer som smertelindring?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Har ikke prøvd akupunktur, men akupressur, er noe i samme gata uten nålestikk. Fødte uten annen smertelindring mitt siste barn og det gikk veldig fint.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jeg fikk det forrige fødsel. Det fungerte minimalt, men det er meget individuellt.
tudeluuu Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg fikk akupunktur som eneste smertelindring sist, og det var veldig bra! Smerten gikk ned et hakk, og ble flyttet vekk fra hoftene, der jeg hadde det verst. Fungerte også veldig beroligende, og jeg sovnet faktisk mellom riene (begrenset hvor mye man får sove på 2-3 min, men likevel). Fødselen gikk veldig raskt og smidig, til å være 1. gang, og det tror jeg skyldes at akupunkturen hjalp meg å slappe sånn av! kroppen fikk gjøre jobben sin uten en oppstresset fødende =)
Maigullet Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Fikk akupunktur på slutten av forrige fødsel som eneste smertelindring. Mitt problem var at jeg ikke fikk no hvile mellom riene, slik at jeg aldri rakk å hente meg inn. Akupunkturen hjalp veldig på dette! Hadde egentlig ikke så mye tro på det, tenkte bare at det gjør jo ingen skade ,-så kan jo prøve... Det tok ikke lang tid etter nålene var satt, før jeg endelig klarte å slappe litt av og puste normalt mellom riene. Smertene under riene var fortsatt like vonde, men i og med at jeg fikk hvile mellom hadde jeg mere krefter til å takle de
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Fikk det for å sette i gang fødselen og det funka som bare det!! Men fikk det under fødselen og, og det hadde virkelig null effekt.....
Sannemamma Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg fikk akupunktur som skulle hjelpe meg å slappe av mellom riene, og det hjalp. Jeg sovnet i 3-4 min til neste ri kom, og merket at jeg klarte å hente opp litt mer energi. Men det hjalp ikke som smerte lindring, kan hende nålene blir satt et annet sted?
mor.monsen Skrevet 4. september 2007 #8 Skrevet 4. september 2007 supert! Ser jo ut som om det virker litt da. Jeg skal ha med meg mamma på fødselen... i tilegg til mannen så klart. Mamma er naturterapaut å skal sette nåler og hjelpe til med avspenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå