Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Er så utrolig dårlig på det. Men har så lyst til å bake. Som regel blir de harde. Har lyst til å prøve noen gode rundstykker! Noen med oppskrift?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 2 pk tørrgjær. Bland det ut i lunket vann/ melk og la det stå litt før du blander i mel.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Et tips bruk aldri mel som kommer rett fra butikken...da blir det elendig gjærbakst...mel må ha stått i romtemp.
Kari Trestakk Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Heving er et godt tips! Ikke la deg friste til å bake ut rundstykkene før deigen er helt ferdighevet. Har gjort den tabben en del ganger....
Mille** Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Ikke bruk for mye mel når du setter deigen, mine deiger er alltid litt klissete, har mer mel i når jeg baker det ut. Får alltid vellykket gjærbakst. )
4-søte-små Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Bruk 2 pk gjær på 1,5-2 kg mel. La gjerne deigen være litt løs når den skal heve, og bak i resten av melet når du skal forme rundstk. etterheving er også viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå