Gå til innhold

Markus eller Marcus?


HokusPokus

Anbefalte innlegg

vilket synes dere er finest? Jeg synes c og samboer k.. Når vi endelig har blitt enig om navn så skal vi krangle om de da liksom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker egentlig c-er ganske godt, men liker faktisk Markus bedre enn Marcus. Vet ikke helt hvorfor. Kanksje fordi jeg automatisk uttaler Marcus på engelsk, siden de jeg kjenner som heter Marcus er britiske, og synes Markus understreker at navnet skal uttales på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarKus!! Ingen tvil!

 

-men jeg er av den kjedelige typen som syns c'er, h'er og ting i samme gata blir "jålete" jeg da.. Rare meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med C selvfølgelig. Fordi jeg liker C-navn, Christian, Caroline, mitt eget Cathrine, min sønn Carosander, mine hunder Circo og Caro, ellers Charlotte, Cornelius osv.....

 

Du heter vel Vicky og har C i navnet ditt, er det ikke litt artig om det går igjen?

 

Men smaken er delt og det blir dere som må finne ut av det. Uansett et nydelig navn om det blir med C eller K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

definitivt Markus med K. Liker ikke navn som bruker c når det er i norge og egentlig kan brukes K. Dessuten, så er det mer kult i utlandet at selv om du har et navn som kan lett uttales overalt (på engelsk iallefall) så har det en original bokstav i forhold til den engeske versjonen. og det er litt kult! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...
På 9.10.2019 den 10.27, MARCUS69 skrev:

MARCUS MED C, IKKE FINN PÅ Å KALL UNGEN DIN FOR MARKUS MED K, DE BLIR KRIMINELLE

 DU ER LITT SEINT UTE

Anonymkode: e9c7d...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...