Hera83 Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hei! Jeg er fra en kommune med ca 3500 innbyggere. Her har vi tre barneskoler. Den største skolen har ca 220 elever, nr 2. har ca 80, nr 3 har ca 40. Syns dere det er riktig å ha så mange skoler? Hva tenker dere om kvaliteten i disse skolene? Hadde kvaliteten blitt bedre hvis de hadde samlet alle på en skole? Hva med mulighetene for å ha medierom, bibliotek, gymsal etc? Det er jo ikke mulig å ha alt topp moderne på tre små skoler? Det tar ca 20 minutter å kjøre gjennom de tre skolekretsene, så de er ganske nærme hverandre. Hva tenker dere som har barn eller skal ha barn, hva ville dere foretrukket for deres barn?
twoboys & a girl Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Kommunale skoler eller? Mere personlig med små skoler, barna blir som oftest mere sett. Hva er event tilgjengelig på hver skole, budsjett, hvilken stand de er i alt spiller inn. Jeg ville ha betalt for en liten skole, som ser barna, betaler for de beste lærerne. Mere intressant med alternativ læring enn den gamle tavle undervisningen. Bare noen tanker jeg har tenkt ang skole....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå