Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd for å bli kvitt det??

Har så vondt i øret at det går ikke ann å ta på det!

Arg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyrest ut som du må ha antibiotika spør du meg.

Skrevet

Juhu, endelig et spørsmål til meg! Jeg har øre-nese-hals-undervisning nå (4.års legestudent), og behandlingen er rett og slett å la det gå over av seg selv... Men du kan ta paracet, følg doseringen på pakken, og bør ta det litt med ro.

Hvis du i tillegg er tett i nesen, kan du ta nesedråper (tror jeg, litt usikker på hvordan det er ved graviditet...) - i alle fall kan du ta saltvannsnesespray/dråper.

Smertene vil sannsynligvis gi seg i løpet av ca et døgn, og du vil være mer eller mindre bra igjen i løpet av en uke.

Hvis du først blir bedre, og så plutselig dårligere med feber og ubehag, bør du kontakte lege umiddelbart, men det er sjelden det er nødvendig.

Håper det gir seg fort! Antibiotika vil ikke være nødvendig i første omgang, sannsynligvis er det forårsaket av virus.

Men en tur til legen skader jo ikke:)

Hilsen liksomdoktor Erisa:)

Skrevet

PS jeg syns ikke det er kjekt at du har ørebetennelse, altså, i tilfelle jeg var litt for entusiastisk her...

Ørebetennelse er fryktelig vondt, og jeg har all mulig sympati med deg!

Øreverk kan forresten forårsakes av andre ting enn ørebetennelse (ikke farlige), så hvis du fremdeles er dårlig i morgen, ville jeg gått til legen.

God bedring!

Skrevet

ja her har jeg min erfaring og komme med,

i slutten av juli fikk jeg ufattelig svimmelhet og ble veeldig rar. så fikk jeg topp i ørene som ikke kunne blåses ut. dette varte noen dager før jeg gikk til legen.

han fant at det var ørebetennelse og beordret antibiotika, nesedråper (ikke tett i nesen, men skulle ta det likevel) og paracet (opp til 8 per døgn) så gikk det noen dager og jeg ble bedre.

så, natt til torsdag våknet jeg med noen enorme smerter, trodde øret skulle sprekke, var helt ufattelig. Sto opp, tok paracet og prøvde sove igjen, men ikke mulig. Så gikk torsdagen med sterke smerter, natt til fredag sov jeg 2 timer og trodde jeg skulle forgå av smerter.

fikk komme til legen på fredag etter noen morgentimer med ufattelige smerter og tårer.

det ble ny antibiotika kur, bruk nesedråper (fortsatt ikke tett nese9, og opp til 8 paracet i døgnet. paralgin ved nødvendighet (bytter ut fra dosen på 8 paracet) så kvelden fredag ble det 2 paralgin, fikk sove noen få timer natt til lørdag. utpå lørdag begynte de sterkesete smertene og gi seg. natt til søndag sov jeg:) og søndag var det bare litt smerter igjen.

nå er det ekkelt, men smertene er borte.

så om det er skikkelig øreverk- hadde selv mellomørebetennelse, så går det ikke over på ett døgn nei.

kan hjelpe og varme opp området mot smertene (varm pose med håndkle eller noe sånt)

Skrevet

Hei.

Takk for alle svar.... Men i dag ringte jeg legen.... :-)

Dette startet natt til søndag, og i natt har rett og slett vært et helvete....

Paracet demper noe, men av en eller annen grunn blir det bare verre...

Det er vel tiden for forkjølelser nå, for det er rimelig surt ute!

09.45... legetime.... kan oppdattere hva de så....

;-)

Skrevet

Vel... Det var en kraftig ørebetennelse.... Legen så ikke så mye rundt det, men en runde med pencelin blir det bra!!

Gleder meg!!

Skrevet

korr: "Legen sa ikke så mye enn det...."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...