Gå til innhold

En fange koster i snitt 3000 kroner i døgnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortsatt mange som stemmer for livsvarig fengsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass mye penger det er snakk om!?

Det er faen med over 1 mill i året!!!!!!!!

Vi betaler for å holde i livet voldtektsmenn, pedofile osv....!

De lever som på et hotell, det har jeg hørt flere som har sagt som faktisk har sittet inne.

Huff og huff....

Skrevet

Det er jo måter man kunne fått ned tallene på fanger i norske fengsel uten å ta livet av noen da!

Skrevet

Det er vel ikke noe argument hvor mye det koster.

Er vel ikke noe bedre å la en pedofil slippe ut etter ett fremfor elleve år for å spare 10 950 000 kr.... Er ikke livene han eventuelt ødelegger ved å voldt igjen verdt mere?

Jeg er ikke for livsvarig fengsel med mindre det er helt nødvendig pga fare for gjentagelse, og det har vi jo faktisk i Norge (forvaring).

Jeg er heller for å bruke mere pnger på de innsatte i form av behandling. Den hjelpen de får i norske fenglser i dag er jo latterlig og fører dermed til større gjentagelsesfare enn hva som kunne ha vært tilfelle.

Skrevet

Feks. dem som voldtok, torturerte og drepte småjentene i baneheia kr. sand.

Mener du at de fortjener å leve?

Og syntes du de er verdt 3000 kr dagen?

Seriøst...?

Skrevet

Siden du er så opptatt av pengene oppi dette. Vet du hvor mye det koster å avlive noen?

I USA er det dyrere å henrette noen enn hva det er å la de sitte i fengsel hele livet.

Skrevet

Oki, men da lurer jeg på hva som er så dyrt ved å henrette noen?

Hva og hvem er det de må betale til?

Skrevet

Skal man drepe alle som koster samfunnet penger da? Det er jo litt kontroversielt..

Skrevet

Det vet jeg ikke, men vet bare at det er dyrere å henrette noen (hvertfall i USA), Uansett så sitter de jo ofte på death row lenger enn maks fengselsstraff i Norge, så sånn sett sparer man jo ikke noen penger.

Og hva men muligheten for å drepe noen uskyldige? Det skjer jo jammen altfor ofte at folk blir uskyldige dømt og saken kommer gjerne ikke opp igjen før 10-15 år senere... Er jo litt dumt om vedkommende er blitt henrettet i mellomtiden..

Skrevet

JEG setter ikke meg selv så høyt at jeg tror at lille meg skal kunne bestemme om noen skal leve eller dø. Hadde jeg stemt for dødsstraff så hadde jeg vært en morder selv, jeg hadde hatt noen andres liv på samvittigheten, uavhengig av hva noen har gjort for noe galt så er det fortsatt helt feil å drepe.

og du spør om de er verdt 3000 kr dagen,, SELVFØLGELIG er de det! fordi jeg er mot dødsstraff så er 3000 kr en billig pris å betale for å holde de borte fra gaten hvor de kan gjøre sånne ting flere ganger.

Skrevet

Ja, det er klart. Bedre å betale 3000 kr fengselsdøgnet enn å ha overgripere på gata helt gratis. Men var det snakk om dødsstraff vs, livsvarig her? Her i Norge vil det nok aldri bli dødsstraff uansett. Livsvarig fengsel i ordets riktige betydning kan vi nok også bare drømme om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...