Hege & lille Hannah <3 Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 For litt over ei uke siden begynte jeg å få smerter i magen som jeg aldri har kjent før. Kjennes litt ut som en blanding av luftsmerter, og en følelse av å må på do. Litt stikking nederst i magen, som kraftige menssmerter. Snakket litt med ei venninne av meg om dette, og hun sa det hørtes ut som kynnere. Er det det? Er 24 uker idag...
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Nei.. kynnere er når livmoren trekker seg sammen(falske rier). Magen din vil da føles hard, og det er ubehagelig å bevege seg i noen minutter før det forsvinner. Slike kynnere kommer med jevne mellomrom mot slutten av graviditeten, men noen har det tidligere - og man skal da forsøke å ta det litt mere med ro(man antar at tidlige kynnere er en indikator på at tilværelsen er litt for stressende...). Når du beskrev tilstanden din tenkte jeg med en gang at du antakelig snart var i fødsel, men i og med at du kun er i uke 24 så er nok dette lite sannsynlig... men hva med å ta en telefon til jordmor/lege/sykehus?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Hei, jeg tror det kan være kynnere. Jeg har aldri kjent kynnere selv, men har hørt det er som rier bare svakere og uregelmessig. Jeg har derimot født to barn, så rier har jeg hatt. Hos meg kjentes riene akkurat som menssmerter, så det kan jo stemme med beskrivelsen din? Tror det er veldig individuelt hvor kraftig det kjennes.
Dugong Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Magen min blir knallhard når eg har kynnarar. Men dei kan sikkert opplevast ulikt. Forrige graviditetet måtte eg alltid på do når eg fekk kynnar, men då var eg lenger på veg enn no.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2007 Ok, takk for svar. Min venninne har tre barn, og sier at hun opplevde kynnerne slik som jeg, men jeg vet jo ikke, er jo førstegangs. Skal ta en tur innom helsestasjonen imorgen og prate med jordmor Jobber tross alt mye, og står hele tiden. Går også ganske mye. Vil helst fortsette å jobbe, men ikke hvis det kan gå ut over barnet mitt.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 3. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2007 Har forresten også hørt at kynnere ikke skal være vonde, men jeg opplever det som svært smertefullt... Hvis det ikke er kynnere, håper jeg hvertfall at det ikke er noe alvorlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå