jentebanden Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Vi skal ut å fly i morgen, skal være borte en uke. Bryllup på lørdag, og nå har størstejenta på 2 år fått vannkopper. Hva gjør vi? - Hvor lenge er hun syk? - Går det greit å fly med vannkopper? - Hva i alle dager skal vi finne på den uka? - Dekker forsikringen det hvis vi blir hjemme, og bare far reiser?
Mille** Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Hun er nok syk i en uke, kanskje litt mer også. Hun kan nok fly ja, men bør jo absolutt ikke det med tanke på å ta hensyn til andre passasjerer. Hva dere skal finne på? Nei, det samme som ellers, hun kan godt være ute selv om hun har vannkopper. Tror forsikringen skal dekke noe ihvertfall. God bedring. )
alvis Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jeg hadde samme problem i vår. Jeg hadde reist til min mor og mens jeg var der fikk gutten min vannkopper. Jeg kontaktet lege ang. hjemreise. Du har ikke lov å fly med et barn med vannkopper hvis ikke du har spesial tillatelse fra flyselskapet. Jeg skulle reise hjem med SAS og fikk ikke lov til å fly før alle vannkoppene hadde tørket ut. Jeg var hos lege for å konstatere vannkopper og fikk så et skriv som jeg kunne gi til reiseforsikringen. Fikk pengene tilbake, eller dvs fikk en ny hjemreise en uke seinere. Legen jeg var hos sa at jeg bare kunne reise men jeg tørte ikke det siden flyselskapet sa nei. Det er jo smittefare for mennisker med nedsatt immunforsvar.
jentebanden Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 De kan vel ikke ut med vannkopper vel? Er det ikke stor fare for ettersykdommer da, som hjernehinnebetennelse?
~sjiraff~ Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Vannkopper er en ufarlig barnesykdom, så så lenge hun ikke er plaget med feber e.l. og almenntilstanden er god så hadde jeg tatt en tlf til flyselskapet og spurt om det er greit at dere blir med. Antageligvis er hun ferdig med de væskende blemmene innen lørdag og dermed helt smittefri og i fiin form. Synd å gå glipp av et bryllup pga vannkopper.
jentebanden Skrevet 3. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2007 Hun har 39 i feber nå, men er i fin form. Merket ikke noe før hun badet, og jeg så prikkene. Jepp, veldig synd å bli hjemme pga vannkopper!
jentebanden Skrevet 3. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2007 Huff - det jeg fryktet. Får se hvordan formen er i morgen...
Mille** Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Det er veldig få som får hjernehinnebetennelse. Så lenge barnet er i god form kan det godt være ute.
Mom2Two Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 De fleste er syke i hvert fall en ukes tid. Det går IKKE greit å fly med vannkopper. For det første av hensyn til andre passasjerer, det smitter jo mye lettere når man er stengt inne på et begrenset areal med begrenset luftilførsel osv. Jeg kjenner noen som ble nektet å fly med et barn som hadde vannkopper, og de er i sin fulle rett til å avvise dere i flykøen. Om dere har en normal reiseforsikring, skal den dekke dette, ja. Hva dere skal finne på den uka? Umm..være hjemme og bli frisk kanskje?
¤ my precious ¤ Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Om det så er greit for flyselskapet at dere flyr med vannkopper, så er det jo overhodet ikke greit med tanke på de rundt dere. Hvis jeg hadde fått vannkopper pga en som satt på samme fly, hadde jeg bitt kjempe irritert! (Hverken poden eller jeg har hatt vannkopper) Nei, ærlig talt. Skjønner at det er kjedelig å gå glipp av et bryllup, men tenk nå ikke bare på dere selv - spesielt siden det er såpass smittsomt.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Det spørs sikkert veldig på flyselskapet, men jeg vet i allefall at min svoger ble stoppet med barn med vannkopper og kunne bare drømme om å komme seg på flyet..De nektet han regelrett. Og da tenker jeg i mitt stille sinn at det er sikkert en grunn for det ;-) Men jeg er ingen medisinsk ekspert så det ståstedet skal jeg ikke ta, men man skal være rimelig sikker på at det ikke er smittsomt før man kommer seg ut blandt folk- kan jo være de med nedsatt immunforsvar som kanskje ikke tåler det så godt, er ikke vannkopper en av disse tingene gravide skal holde seg unna? (et spm bare, for jeg husker ikke..) Uansett så må jenta di ha masse god bedring :-)
jentebanden Skrevet 3. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2007 Det er jo nettopp derfor jeg spør - fordi jeg ikke tenker bare på oss selv. Likevel skjønner jeg ikke helt at friske mennesker hadde blitt irriterte om de fikk vannkopper. Det er jo bra å få det mens barna er små. De som ikke er friske ellers har jeg full forståelse for at det kan være farlig for. Får høre med flyselskapet og forsikringsselskapet i morgen. Blir nok til at far reiser...
~sjiraff~ Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 De fleste småbarnsforeldre er jo bare glade for at barna blir smittet. Jeg hadde ikke reagert ett sekund om det hadde kommet vannkoppbarn på det flyet jeg satt på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå