supermummy Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hvordan har dere gjort det? Hvor får man tak i skjøte,hvor leveres det,osv....
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Mamma og onkelen min gjorde det. Det er litt lurt å ha ein advokat inn i bilde, dei skal ha mykje mindre enn ein meglar skal ha for å hjelpe deg. Det er for det meste snakk om slagskontrakta som advokaten hjelper deg med. Tipper på at du får tak i skjøte på kommunen og at det muligens skal leverast der. Du kan sikkert snakke med banken din om det au, banken mi selger hus så eg hadde regna med at eg fikk svar på sp mine hvis eg hadde spurt
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Ja, jeg solgte privat. Solgte og kjøpte innen familien. Vi skrev skjøte og kjøpskontrakt. Begge deler fikk vi kjøpt hos bokhandleren. En skal fylle ut to skjemaer. Begge skal sendes til Statens kartverk tinglysingen. Se http://www.statkart.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=4924. Her tror jeg du finner svar på det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå