Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg sitter her og klør og klør og klør og klør!! Spes på hendene, da rundt håndleddene, inni håndflatene og mellom fingrene. Kjennes ut som om noe kryper under huden min. Føler meg hoven og stiv i hendene også, så kan det bare være vann?? Har også kløe i ansiktet, brystene, hodebunnen og på føttene. Tror jeg klikker mentalt om det ikke gir seg snart... Har tatt to allergipiller, og da får vi håpe det lindrer litt. Føler meg ikke tørr i huden heller, føles mer som om det ligger innenfor... Hmm, vanskelig å forklare. Har ingen erfaring i forhold til svangerskapskløe, hvilke symptomer man bør være obs på, hva som kan skje, hva man kan gjøre for å helbrede osv, så hvis noen har noen opplysninger som kan være relevante eller gode råd, hadde jeg blitt kjempeglad!! Man blir ikke mer tålmodig og mindre hormonell av å klø vettet av seg, for å si det sånn ;-))
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Det kan være skikkelig farlig! en venninne av meg hadde den farlige typen og ble satt igang på dagen! du MÅ ringe føden med en gang så de får tatt prøvene! det kan med den farlige tyden(da klør du spesielt uten føttene og inni hendene) at det blir for mye gallesyrer i blodet og leververdiene dine blir for høye! dette kan skade fosteret og det kan i værste fall dø! (ikke meningen og skremme, men dette er viktig) RING FØDEN!
KristineH79 Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Hørt aloe vera gel el/og planten skal være klødempene... Vært et forsøk, lykke til :-)
Mololsen Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg hadde masse kløe for noen dager siden som varte i 2 dager. Jeg fikk også høre at d var skikkelig farlig. Ble skremt å ringte til føden på lørdag for å høre om dette. Der fikk jeg beskjed om at det kunne være farlig over lengre tid og at de ønsket å følge med verdiene i leveren og gallesyren. Det var ikke så akutt at jeg måtte ta de prøvene med en gang, men kunne vente til mandag(idag) for å dra til fastlegen for å få tatt de prøvene. Kløen har furvunnet helt så jeg bestemte meg for å ikke dra å få tatt prøvene med mindre d kommer tilbake igjen. Det hjalp litt å legge kalde omslag der det klødde:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå