mammantilverdensbestebarn Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 I natt fikk lillegutt på 9 mndr feber. Tempen lå på ca 39. I hele dag har det lagt på 39 +/- , selv med paracet. Hadde kun 60 mg, og det var tydeligvis ingen nytte. Nå har vi fått de som er 125 mg (om jeg husker rikitg), og tempen har sunket litt. Han er litt snørrete og hoster litt, og er litt "daff", så kan virke som en forkjølelse. Noen spørsmål: Når barnet er så varmt, skal det da ligge med lite klær, selv i et kaldt rom? Noen ganger i dag var han glovarm, men likevel frøs han så han ristet.... følte ikke jeg kunne kle av han noe særlig da, stakkar. I kveld har han også begynte å slå/klappe seg selv på hodet... akkurat som om han har hodeverk, men han er ikke sur eller grinete, så virker egentlig ikke som om han har vondt... hva tror dere det kan være? Dette er første barnet mitt, så er kanskje litt overhysterisk, men man leser så mye om hjernehinnebetennelse og sånn... blir så redd :S
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg har ikke så veldig god greie på det,men tenkte at jeg kunne kommentere det der med klær hvertfall. Jeg ville ikke hatt på så mye klær som du bruker til vanlig, Mye bedre for babyen å være litt for kald enn for varm. Det er farlig når babyen blir for varm.. kopier fra baby.no: Under sykdommens gang vil temperaturen svinge en del opp og ned ettersom termostaten reguleres etter sykdommens heftighet. Når temperaturen stiger vil barnet få frysninger, skjelve og kjennes kald på hender og føtter. Når temperaturen synker trenger kroppen å avgi varme igjen. Da blir hudens blodårer åpnet og huden kjennes derfor varm. I tillegg svetter barnet, og når svetten fordamper trekkes varme fra huden.
mammantilverdensbestebarn Skrevet 3. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2007 Tusen takk for svar! Tenkte også det at han bør ha mindre klær enn vanlig... han har stort sett bare hatt body på seg i dag. Men syns det var litt ekkelt når han fikk disse frysningene. En føler liksom at en ikke gjør det riktige, enten fryser han eller så er han kjempevarm. Men det er vel bare sånn feber er...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 ..hvis han klapper seg på hodet, kan det være at han har vondt i ørene. Bør kanskje ses på av lege. Når feberen stiger, så fryser vi, da trenger vi å få noe over oss, men når feberen er på tur ned, som f. eks etter paracet, så svetter vi, og trenger mindre over oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå