Gå til innhold

Spennende og sunn matpakke til ei kresen snuppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lagt så mye sjel i matpakka til snuppa i det siste i og med at hun har spist som en mus de siste måndene. Men i dag har hun faktisk spist hele matpakka si for første gang på et halvår, og det virker som om hun er på vei inn i en mer-apetitt periode.

Så hva lags spennende men sunn matpakke kan jeg lage?

Noen som har en bra oppskrift på f.eks vafler eller matmuffins som er sunne (dvs så og si sukkerfrie) men allikevel gode?

Tar gjerne imot masse andre tips også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på matmufffins, fant en side med mange oppskrifter. Jeg fikser litt på de da:)

Eller grov wrap med godt pålegg + noe grønt?

Pasta med grønt + krydder?

Skrevet

Kjøp deg boka Matpakka- den er bra:-)

Ellers så sender vi med oppkuttet frukt og gulrot stenger, druer, nøtter etterhvert som de blir gamle nok. Kan jo sende med youghurt, frukt og musli/havregryn- som kan blandes.

Kald pasta og kyllingbiter, gulrotstenger og ananasbiter- god lunsj det.

Skrevet

Matmuffins ca. 16 stk:

250 g hvetemel

3 ts bakepulver

200g revet lettost

4 egg

1 beger mager kesam

Fylles med f.eks. smårettsskinke, oliven, soltørket tomat etc.

Stekes nederst i ovnen på 160 grader i 25 minutter.

Havrevafler:

4 dl lettkokte havregryn

3 dl kulturmelk/kefir

3 dl lettmelk

2 egg

2-3 ss smeltet smør

1 ss sukker

2 ss hvetemel

1/2 ts salt

1/2 ts natron

La grynene svelle i syrnet melk 20 - 60 min. Bland inn resten av ingrediensene, hvetemel og natron til slutt. Stek vaflene gyldne.

Ellers:

-pitabrød med fyll

-grove pizzasnurrer

-pastasalat

-polarbrødsandwich m. kylling/salami/ost og skinke etc.

-grove pannekaker

-omelett

-rundstykker

Skrevet

åååh, jeg kom over en såå fin side en gang med helt supre oppskrifter på matpakker.. Blandt annet sunne pannekaker o.l.

Tuppa her er veldig gad i avocado og hvitløk så jeg tenkte jeg skulle prøve ut noe som jeg synes er veldig godt.

Det er lettristet brød som du gnir inn med hvitløk, så steker du en skive med kokt skinke i litt olje som du legger på skiven sammen med avocado og litt cherry tomater. (lages som en sandwitch)

Ellers så har jeg lagt merke til at tuppa spiser mer generelt om hun får ting i pitabrød,, da er det jo bare fantasien som setter grenser. Du kan lage minipizza med opphakkede tomater og litt revet ost og basilikum og hakket hvitløk,, eller du kan ha kyllingsalat inni med litt bacon for eks. Pastasalat er også en slager,, med litt grove rundstykker ved siden av :)

nei guri nå ble jeg sulten hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...