Gå til innhold

NAV HVOR LANG TID TAR DET??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sendte brev til de i juni og har enda ikke hørt noe. ER dette vanlig eller? Vet ikke om jeg orker ringe for har hørt de er veldig sure der!! NOen med erfaringer?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte ang min søknad og de var kjempehyggelige med meg ihvertfall. Varierer sikkert fra kontor til kontor. Var under behandling og ville få brev etter at baby var kommet, som jeg forstod det. Men jeg skal jo ha permpenger før det...., men den søknaden så grei ut sa de. Greit å få en bekreftelse. Så bare ring, de kan jo ikke drepe deg;-)

Skrevet

har også ringt de noen ganger..var veldig hyggelige og fikk god hjelp.

Skrevet

om du ikke har hørt noen ting, burde du ringe! jeg veit ikke hvordan ditt lokale nav er, men her er de sinnsykt surrete. dessuten ringer de ikke om det er noe som ikke er i orden, og som gjør at du ikke kan få utbetaling enda.. jeg fikk ikke sykepenger forrige måned fordi arbeidsgiver hadde glemt å krysse av et felt og i stede for å sende det i retur og få det ordnet, lot de det bar eligge til jeg ringte og etterlyste pengene... jeg har ikke fått noe enda, og må vente helt til neste utbetaling:(

Skrevet

Vedtak om foreldrepenger fattes ikke før de får melding om at barnet er født , så du får ikke svar før den tid.

Er du usikker på om NAV har fått all nødvendig dokumentasjon, kan du ringe eller maile din saksbehandler.

Skrevet

...vel! Jeg fikk melding om at vedtak er innvilget. Det er ti dager siden søknaden ble innlevert, seks dager siden jeg gikk ut i permisjon, og 15 dager til termin... Jeg har altså ikke født!

Jeg ville ha kontaktet dem!

Skrevet

Jøss, det stemmer ikke med det jeg har fått skriftlig opplyst fra NAV.

Skrevet

Vedtaket om foreldrepenger fattes self FØR babyen blir født da!

hvor bor du hen da anonym???

jeg skal søke om foreldrepenger 1 mnd før jeg skal ha ks, og jeg får svar noen dager senere tenker jeg :) hvis jeg ikke får svar samme dag som jeg levere søknaden inn.....og jeg vet at jeg får foreldrepenger for det har jeg sjekket for lenge siden :))

Skrevet

NAV kan behandle søknaden før fødsel, men ikke noe vedtak vil bli fattet/sendt ut før fødsel. Dette har jeg som sagt skriftlig fra NAV, så det stoler jeg på. Hvorfor er det "self" at vedtaket fattes før babyen blir født?

Skrevet

Det jeg har fått beskjed om her jeg hører til er at de ikke behandler søknaden før det nærmer seg termindato. Jeg har termin om halvannen uke og fikk brevet om innvilget foreldrepenger i forrige uke - dvs etter at jeg hadde gått ut i permisjon. Sendte papirene via min arbeidsgiver for et par måneder siden.

Skrevet

Jeg bor i Oslo. Sendte søknaden forrige uke og fikk et brev i dag hvor de opplyste om at behandlingstiden er 8 uker. Fikk beskjed om å sende kopi av fødselsmelding når barnet er født + sende et skjema til arbeidsgiver. Jeg ville ringt NAV hvis jeg var usikker..

Skrevet

Gikk ut i permisjon 21 august og ikke hørt noe enda!!!!

Ringte og hørt etter da(får heldivis forskuttert lønn av arb.giver jeg da så det er ikke så mye jeg skal ha av nav, men allikevel, da hadde ikke kommunene(arb.giver) sendt papierne de trengte!!!

Møkkakommune!!

Skrevet

hei! du anonym over tror jeg har kommet borti en merkelig saksbehandler for det er ikke riktig det du skriver. Jeg skal i permisjon fra 6.september og får første utbetaling de 20.september... hva om du går 2 uer over... da er d jo 5 uker siden du gikk i permisjon og kan bli lenge å gå uten penger. Dersom du har fått opplyst slik praksis så ville jeg trappet opp og dunket saksbehandler i hodet med noe hardt... :D så vet du d,.. :D

forøvrig har jeg erfaring med at nav sitt arbeid tar tiiiid.. d e fordi de ikke klarer å registrere inntektsopplysninger på meg... går jo så helsikkens tregt.. så om ikke jeg får penger den 20. så møter jeg opp personlig og da med alle hormonene klar til angrep!!!!!

Skrevet

Hei.Jeg gikk ut i perm 24 aug.Har fått permisjonspengene , men skriftlig beskjed om at vedtak er godkjent , får jeg etter at den lille er født..;Men man bør ringe dem, hvis det er noe man lurer på.

Skrevet

Det spiller ingen rolle for meg, jeg får lønna fra arbeidsgiver. Det er arbeidsgivers penger som evt blir forsinket. Skal dessuten ha planlagt ks så jeg tok perm NØYAKTIG 3 uker før fødsel.

Og, det er arbeidsgivers plikt å bekrefte dine inntektsopplysinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...