drømme_mamma er gravid Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 har noen en god oppskrift til kake og krem?
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 den langpannekaka fra toro som du bare tilsetter olje er knall!!! men nå kan det jo hende du tenkte å bake selv he he og da har ikke jeg noen oppskrifter.... noen andre??
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 dette er en oppskrift du kan justere på selv=) og vil også legge til at alle som har smakt den elsker den=) de kaller den kaka ala Yvonne:-P tilogmed de som ikke liker sjokolade liker den Sjokoladekake i langpanne 1 liter kefir 8dl sukker 2dl smeltet smør 3ts natron 3ts kanel 1 liter hvetemel Bakekakaopulver etter fargen/smak på kaken ca. 6-7ss Glasur 500gr. Melis Smeltet smør ca. 2dl Kokt kaffe 4-5ss Vaniljesukker 2ts ca. Bakekakaopulver ettersom farge/smak 1 Kefir og sukker sammen til sukkeret er smeltet. 2 Smeltet smør, natron & vaniljesukker blandes i. 3 Hvetemelet spes i litt etter litt. 4 Kakaopulveret blandes i sammen med kanel. 5 Stekes i kald ovn på 200 grader Fyllet 1 Melis og smør blandes sammen 2 Så kakaopulver og vaniljesukker. 3 Så blandes kaffen i ettersom trengselen
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 åja du kan lage vanlig fløte krem med litt extra vanilje i som lag hvis du skal lage en høydekake=) men modifiser oppskriften etter ditt ønske. jeg gjør det. jeg kan bruke mere smør enn oppgitt og kakao eller mindre hvetemel og osv. du finner ut av det selv;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå