Gå til innhold

Tømmer babyene deres puppen?


gullis og snuppis

Anbefalte innlegg

Gutten min spiser hele tiden, men bruker lang tid og sovner ofte ved puppen. Når jeg tar han opp våkner han, og vil ofte ha mat igjen med en gang. Tror han bare stiller den verste sulten, men aldri spiser seg helt mett. For meg går måltidene i ett, og jeg synes det er vanskelig å vite når jeg skal bytte pupp, for har aldri opplevd at han har tømt noen av de helt. Noen som har det på samme måte? Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er deet begge deler egentlig. Har han sovet en stund tømmer han begge brystene, men har han vært våken har han som regel villet spise og kose seg ved puppen hele tiden. Fant ut at han til nå har lagt på seg en halv kilo i uka! Han er 4 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min tømmer sjelden puppen helt. Tror han ikke gidder mer, når det begynner å komme mindre melk mot slutten. Så jeg prøver å håndmelke ut litt etter han er ferdig med å spise (hvis jeg er hjemme uten besøk selvfølgelig...)

På natten vil han ha av begge puppene, ellers spiser han av et om gangen, men det blir ikke så lenge mellom hver amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kaja og gratulerer så mye med gutten din.

Jeg har det på samme måte som deg...og jeg derfor må jeg skrive hva jeg har begynt å gjöre nå etter anbefaling av helsestasjonen.

 

Lille-mannen min har vendt seg til å ha pupp tilgjengelig når det passer han og kan småspise og sove samtidig. Selv om han legger godt på seg så kan det väre fordi summen av dagsdosen er tilstrekkelig men at ved hver amming ikke er nok og derfor skriker han når du legger han ned. For han jobber ikke for å bli skikkelig mett til hvert måltid.

 

Hardt som det er har jeg begynt å innföre amming hver 3 time. Og når jeg har ammet ferdig så gir jeg han pumpet melk eller erstatning på flaske (midlertidig lösning til rutinen er i gang) for å sörge for at han blir skikkelig mett. Jeg har bare en dags erfaring med dette, men i går gikk det ganske bra. Skrik betyr nödvendigvis ikke sult, så pröv å kose, gi smokk eller roe ha ned. Dröy måltidene til ihvertfall 2-3timer fra ammestart til neste ammestart, og ökt gradvis. Du må kanskje la han skrike litt, men du trenger ikke la han ligge alene. Kos, gi tröst og berör han så han vet at du er der og han ikke ligger alene. Ta han opp med gjevne mellomrom også. Det hjelper å gå tur for han sovener i vogna. Går tur på morgenen slik at jeg kan fortsette dennen amme-rutinen resten av dagen. Han sover godt i 3 timer og er skikkelig sulten når han våkner og da har en god rutine startet allerede.

 

Håper dette kan hjelpe deg. Jeg er nödt til å gjöre dette siden jeg er alene og må få spist og dusjet jeg også. Det hjelper også at noen andre bärer babyen for da lukter det ikke melk. Ellers har jeg bestilt bäresele for tett kroppskontakt. Ihverfall min lille gutt tror at alt löses med pupp, alle hans behov. Så det har endt med at jeg har overmatet han til han gulper opp alt.

Mamma-rollen var vist ikke så lett likevel, men dette skal vi klare;0)

 

Et tips fra en annen lege-mamma; amme 10min, skift 10min og amme 10min igjen på det andre brystet. Jeg har ikke overflod av melk så jeg må amme litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Godt tips for å roe ned babyen mellom måltidene er bæresjal. med elastisk bæresjal kan du bære så mye du vil selv om babyen er liten. (til forskjell fra baby bjørn som babyen må kunne sitte) frøkna vår roer seg selv om hun er sulten når hun ligger i sjalet. og så får man begge hender fri til å gjøre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her går det ganske greit, på formiddagen er det mating ca hver 3-4time. Men på kvelden er snuppa vår sulten og da virker det som om alt er tomt i puppene har begynt med tillegg på kvelden ca 70ml. Og da er hun god og mett når hun legger seg...

og det blir kun en mating om natten rundt 3 når hun legger seg 22...

 

Dette virker for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...