Serial mom Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Leste at man kan starte allerede etter 2 måneders alder,har kjempelyst at vesla skal få bada og kosa seg sammen med andre babyer! Jeg tåler ikke klor,men pappan vil gjerne,så da får de kose seg i vannet mens jeg ser på,og tar bilder/filmer:-) Ville det være lurt å melde seg på kurs allerede nå,kanskje? Har termin 23. november. Regner med det kan være litt pågang på sånne kurs,spes. i vårt område(bor nær Asker),så lurer på om jeg bare skal gjøre det nå,så er vi sikra plass. Noen som har vært med på det før? 2 mnd kanskje er litt vel tidlig,eller går det helt greit?
smågodt prinsessa Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg har meldt meg på kurs som starter i januar... jeg har termin nå om 9dager.. så da vil lillegutt være ca4mnd når vi starter på babysvømming. Gleder meg kjeeeempe massse!!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 jeg hadde også tenkt rundt januar:) mamma og pappa var på baby svømming med meg fra jeg var 4 mnd og vi var ellers masse i bassenget. lærte å svømme tidlig og var ikke redd for vann:)
Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg hadde tredje og fjerde på babysvømming fra de var ca var 8 uker gamle. Ville med de to første også, men bodde da så langt fra svømmehall med babysvøm tilbud. Er selv pensjonert prof.fridykker og har et bittelite håp om at minst én av ungene vil ta opp tradisjonen, selvom det er en risikosport. Ser ut til at eldstemann på 11 gjør dette, selvom hun aldri var på babysvømming, men faren hennes er ikke entusiastisk (kun entusiastisk til ting som han selv liker). Min mann nr 2 har vannskrekk (hehe), så de to siste har jeg gått på babysvømming med alene. Må innrømme at det kunne føles litt stusselig noenganger, spesiellt når instruktøren måtte stille opp som "min mann" når det var behov for to. Det blir uansett babysvømming denne gangen også. Det er både koselig og godt for kroppen, dessuten sover ungen så godt etterpå. og jada .. jeg vet det er stygt å le av folk med vannskrekk (hihihi), men det ser så komisk ut med store karer som bare tørr å vasse !
Ezmeralda Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Sikkert lurt å være ekstra forsiktig med å ta en to mnd baby i klorvann når man reagerer på kloren selv. Allergi er jo arvelig... og babyhuden er jo veldig sensetiv.
♥lurelure♥ Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Å ja!!!!! Jeg skal på babysvømming!!!! har kjøpt to badebukser alt!!! Begynner vel i januar vi også, føder i oktober forhåpentligvis. Da er han vel 2-3 mnd...
Gjest Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 jeg skal ta med lillegutt på babysvømming:) men jeg har ikke meldt meg på noe enda, tror jeg venter til han er født, også ringer jeg å undersøker da:) tror ikke det er noe problem å få plass her, så.. bor i tromsø det er ikke tilfeldigvis noen her fra tromsø som har gått på babysvømming før?? eller som går?
betty74 Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Vi skal ikke! Vi gikk med føstemann og hun likte det ikke. Hun skrek som besatt når vi dykket med henne, så instruktøren anbefalte oss å plaske i vannskorpen i stedet... Trengte ikke gå på kurs for å gjøre det, akkurat. Vi fikk jo et sett med bilder av en skrekkslagen frøken under vann, da... så vi har jo et minne fra denne barnemishandlingen;-) Når det er sagt tror jeg alle de andre kursdeltagerene hadde stort utbytte av kurset. Vi meldte henne på da hun var et par mnd gml og begynte rett før hun var 4mnd. Da var hun minst på kurset. Lykke til!
Serial mom Skrevet 3. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2007 Flott å lese om andres erfaringer,gleder meg til å prøve ut dette:-) Jeg er ikke voldsomt allergisk,tror jeg,men unngår klor om jeg kan ihvertfall(får kløe og litt utslett som går fort over,bare) 2 mnd blir vel tidlig kanskje,de er jo ikke store knøttene da:-) Både jeg og mannen min dykker(han har også drevet litt med fridykking tidligere),så barn som er godt vant i vannet hadde vært en fordel for oss også,mtp ferier i fremtida! Hi-hi,ser for meg den store,voksne mannen som "stormer" utti vannet,heeeelt til det når han til anklene! Man får lov å le litt(sånn når dem ikke ser det ihvertfall!) Har selv angst for å ikke få puste,så klarer bare få sekunder under vann selv,men med flaske på ryggen,eller snorkel,så går det helt fint,merkelig nok!(ok er litt redd,men nekter å la det stoppe meg fra å se hai og annet gøy under vann!) Satser på at vesla blir tøffere!
attpåklatt!! Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Babysvømming her jeg bor har som krav at de må være 6 uker.. og eller over 5 kilo!! Så tror nå ikke at 2 mnd er for tidlig! Men, hør med de som har kurs der du bor.. de har sikkert en alder de anbefaler som den beste!!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 HUSK: det er en fordel om dere kan dra på babysvømming i saltvannsbad istedet for klor. OG.....om det er mye allergi i familien frarådes det å starte m babysvømming. Det fremkaller astma og mer allergi. Det er bevist!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå