Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Gutten min er nå 7 mndr + 2 uker. Han bare løfter seg opp på armene. Står ikke på knærne. Han elsker å stå på fanget og holde seg til kanter etc,men å krabbe? ...hmm.....Han er SÅÅÅ UTOLMODIG på gulvet ,på magen..Han løfter på bakbeina og armene, så han ligger kun på magen og Ilskriker til slutt, og det har ikke jeg hjerte til å la han gjøre.. Er han sen i utviklingen? Når skal guttebarn krabbe? Hørt at gutter er litt senere i utviklingen men......?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 glemte en ting.... Han dytter seg bakover da:) DET er han flink til..OG komme seg rundt...Men ikke på knærne... Skal jeg bekymre meg? Syns mange krabber så tidlig?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Min første begynte å åle seg da han var 7 mnd, krabbet ordentlig da han var rundt 9 mnd. Min andre begynte å åle seg da hun var 4 mnd, og hun krabbet da hun var 6 mnd og 4 dager. Stor forskjell på mine.. helt vanlig, vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 min eldste begynte å stå i krabbestilling når han var ca 7 mnd, han var ikke noe glad i å ligge på gulvet.Han likte best å stå i fanget:) Han krabbet når han var 8 1/2 mnd. Minsta begynte å stå i krabbestilling når hun var 6 mnd, elsker å ligge på gulvet, Nå har hun begynt å "ålekrabbe" 7 mnd gammel, vet ikke helt hva jeg skal kalle det,men hun kommer seg iallefall framover:-) Stor forskjell på mine 2 også, og jenta er tidligst ute...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Min begynte å åle seg rundt 5 mnd, og krabbet og reiste seg opp når han var 6 mnd.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Det er så ulikt. Eldstegutten kom seg opp på alle fire da han var ca 8 mnd og krabbet skikkelig da han var 10,5 mnd, mens mellomste krabbet på alle fire når han var 7 mnd. Har inntrykk av at gjennomsnittet for å krabbe er ca 8,5-9 mnd.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 jenta mi løfter seg fremover...bruker knea og drar seg med armene. Hun er 7 mnd. Det kan vel egentlig ikke kalles for krabbing men...hun kommer seg i alle fall fra rom til rom.
Nicita73 Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Gutten min var 8 1/2 mnd. da han begynte å krabbe.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 krabbet baklengs 5 mnd og fremover 6,5 mnd. nå er han 7.5 mnd og reiser seg opp selv, inntil noe da selvsagt.
ScaryMama Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Krabbet baklengs da han var 5mnd, og forover først 2 måneder senere.
nutri Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Gutten her er 7,5mnd og begynt å krabbe. Han holdt på på åle-seg-stadiet i en knapp uke, så begynte han å dre knærne under seg, og nå krabber han. Det går ikke fort, og han blir fort sliten og sint når han ikke får flyttet armene fremover. Aller helst vil han opp og stå, haler seg opp etter alt mulig. Den flygerstillingen du beskriver er stadiet før krabbing, så det er nok ikke lenge til. Tror 7mnd egentlig er tidlig ute.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Det er vel normalt mellom 6 og 11 måneder en gang. De fleste som interesserer seg for og svarer på innlegget ditt har barn som var tidlig ute så du må ikke gå ut ifra det du leser på disse sidene.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 førstemann krabbet når han var 5.5 mnd, nr. 2 når han var/er 6 mnd.
Butterfly_Flip Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Lillegutt er 9 mnd. Han har nettopp begynt å krabbingen til å funke i 1. gir.
Herkules Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Gutten min krabbet da han var 9 mnd han sto i 1 månder på alle fire å gynget og var illsint. Han beveget seg rundt når han var yngre men ordentlig ekte krabbing på alle fire var i det han tippa 9 mndr.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Min gutt ålte seg da han var 5 mnd, nå åler han seg fremdeles og eg 7 mnd, men han går oftere opp på kne med rumpa, men detter ned på magen igjen. Elsker å stå og holde seg i bordkanten, og kan stå i evigheter før han detter nedpå baken;) Sitter også alene, men klarer ikke sette seg opp selv enda.
Januarjubel! Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 Til HI: Min jente er også 7 1/2 mnd og det kunne ha vært henne du beskrev i innlegget ditt! Gutten din høres helt normal ut:)
mammantilverdensbestebarn Skrevet 3. september 2007 #19 Skrevet 3. september 2007 Lillegutt var 7 mndr da han krabbet ordentlig. Han begynte å åle seg da han var 6 mndr.
Alvepike Skrevet 3. september 2007 #20 Skrevet 3. september 2007 hun krabbet ordentlig når hun var ca 7,5 månder... ålte seg aldri, snart 8 månder ( noen dager til) har begynt å sitte også nå ,,, sååå stolt =)
båneiverden Skrevet 3. september 2007 #21 Skrevet 3. september 2007 Hun krabber ikke enda, er 9 mndr. Hun snur seg i ring bare, og har gjort det siden hun var 6 mndr. Jeg spurte på HS og de sa at ikke alle barn krabber før de går, og den siste forskningen tyder på at dette også kan være genetisk (jeg krabbet ikke, men "ekte" meg på rumpa) betinget ;-) Do not worry!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå