Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Hadde siste mens 5.aug(første blødningsdag), og har enda ikke fått mensen igjen. Er d vanlig at den er ustabil de første gangene etter fødsel? fødte for 6 måneder siden og har bare hatt mensen en gang. Når er det jeg kan regne at med å være "over tia" ? og begynne å tenke på å ta en test?
evius fikk junigutt Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Mensen er veldig uregelmessig etter en fødsel, og spesielt de første gangene.Hvis du ammer, kan det vare greit å vite at amming (og da særlig fullamming) undertrykker eggløsning. Det kan hende du er gravid også...Jeg ville tatt en grav.test for å være sikker. Har du noen symptomer da?
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 3. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2007 Har vært litt opp å ned den siste uka, men så har mannen min også vært litt rar i magen. Og junior har hatt så urolig netter så det har vært lite søvn. "symptomene" kan derfor være av d helt naturlige slaget Fullammet frem til han var 5 måneder og nå er det ikke ofte han vil amme i løpet av dagen. Da vi ble gravid med junior var det på første eggløsning etter jeg slutta på p-pilla. Hvor tidlig kan jeg evt ta en test? Etter terminkalkulatoren her på babyverden er jeg 4+1 på vei om d skulle vise seg at jeg er gravid....
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg fikk en jente for 8 mnd siden. Fikk mensen igjen 6 uker etter det. Da var den veldig uregelmessig 4 mnd framover, så ble jeg garvdi. jeg mistet og ble gravid enda en gang, men mistet igjen. Så min mens er fortsatt helt på bærtur
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 3. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2007 Takk for svar! Tar gjerne mot nærmere tips om når en evt graviditet vil slå ut positivt. Vil ikke risikere å ha tatt den for tidlig
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 den vil slå ut ca på IKM dagen
ambumamma Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 hadde du siste men 5 aug og syklusen er som den skal kunne du ventet mensen i går eller idag, så det er ikke sikkert du er veldig over tia enda, men en graviditetstest vil kunne slå ut nå dersom du er gravid:-)
Tasselur Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Som andre har svart over her så kan syklusen være temmelig spinnvill når den kommer tilbake etter fødsel. Min sykluser etter fødsel var som følger: 27 dager, 35, 49 (!), 33 og så kom det en SA og så en EXU. Først nå jeg er i vanlig gjenge igjen, og det ligger an til å bli en 31-35 dagers. Fikk igjen mensen når tass var 8 mnd eller så. Så hadde nok drøyd en stund med å teste hvis du er veldig redd for negativ test... (Hehe, jeg hadde ikke klart å vente!) Lykke til!
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 3. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2007 Kjempetusen takk for klargjørende svar! Skal se om jeg klarer å vente med å ta en test. Lever jo ikke sånn at jeg MÅ vite på grunn av hensyn som må taes, men er jo fryktelig spent da. Setter kjempestor pris på hjelp herifra. Ha en fortreffelig kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå