Gjest Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Noen som vet hvilke vedtekter og rutiner som skal være ang å kontakte foreldrene da? Hvor lang tid skal det gå og hvor fort skal de kontakte foreldrene?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 De skal vel kontaktes med det samme om man ikke har funnet barnet på skolens område?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Min sønn forsvant i dag fra sfo, jeg fikk tlf av en mor som fikk sønn min hjem sammens med hennes sønn, 1 1/2 time senere enn hva de sluttet på skolen. Jeg var nødt å ringe sfo å spørre om de savnet noen........................... Skal dette egentlig skje, hva hvis noe hadde skjedd??
Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Har du skrevet under på at han kan bli med venner hjem etter skoletid?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 nei, har sagt i fra at han ikke kan gå fra sfo uten at jeg vet det, så nei, ikke skrevet under noe
Gjest Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Whatthefuck?! Ååååå, så sint jeg hadde blitt...bare la guttungen gå avgårde uten å dobbeltsjekke...
esmase Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Sønnen min og ei venninne rømte fra barnehagen da de var 3 år. De dro på jobben til hennes mor. Det ble jo oppdaget før denne mora ringte til bhg,men vi fikk ikke vite det før vi henta han om ettermiddagen. Etter den episoden,innførte de strengere vakthold rundt det området hvor de hadde kommet seg ut.
Småbarnstreff Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jeg jobber i skolen. Dersom et barn var borte ville jeg ringt hjem med en gang. Men de visste kanskje ikke at barnet var borte? Da må du kreve at de innfører bedre rutiner og at skolen og sfo samarbeider tettere. De må ha opprop når sfo starter og under maten. Ta dette opp med sfo-lederen, eller evntuelt lærer og rektor.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Er smålig forbanna ja. IKKE har jeg fått en tlf fra den som hadde ansvaret heller, pratet kun med ei ung jente som var under opplæring eller utplassert. Så føler faktisk at den ansvarlige skulle ha ringt meg å forklart hva som har skjedd og evt unskylding. Blir nok et møte i morgen, har sendt mail til sfo lederen og kommer til å steppe opp i morgen! Kreve litt rutined ang barna!! Små forbanna nå ja.
KariMari Skrevet 4. september 2007 #10 Skrevet 4. september 2007 Hjelpe seg! Er det virkelig mulig å "glemme bort" en unge i 1 og en halv time?? Hadde blitt steinvill jeg:-( Gi dem inn, og si dem noen sannhentens ord!!
Gjest Skrevet 4. september 2007 #11 Skrevet 4. september 2007 Det værste er vel at kun noen mnd siden var det en barnehage rett her borte som ikke telte opp barna. En et år gammel gutt ble funnet senere med hode under vann i en bekk. Guten ¨lå et døgn i resperator og klarte å puste selv. De fant ut at de savnet barnet etter de hadde en ekstra kopp da de skulle drikke..... Poenget er at fryktelige ting skjer og de som jobber med barn burde ha klare retningslinjer og rutiner å forholde seg til når det gjelder barn uansett barnehage eller skole/sfo. Det samme skjedde et år siden med ei jente i samme klasse som min sønn. Hun gikk hjm, kom til låst dør, var hos en nabo. Foreldrene fikk ikke vite noe i løpet av en dag at barnet ikke var på sfo som det skulle før de kom hjem fra jobb og naboen sa i fra.
KariMari Skrevet 4. september 2007 #12 Skrevet 4. september 2007 Bør rett og slett tipses til avisa! Går da virkelig ikke an! Man trenger jo å vite at det mest dyrebare man har, faktisk er trygge der man ikke selv ikke kan passe på dem! Er ikke ok for barna selv heller:-(
ragna Skrevet 4. september 2007 #13 Skrevet 4. september 2007 herregud..det der må være oppsigelsesgrunn? men på den annen side, da er det ikke mange ansatte igjen. historien er ikke unik, desverre. men jeg vil tro at om du står på ditt her, og litt til, så vil iallefall rutinene endres.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Jeg kunne gått til avisen, men velger å ikke gjøre det slik at de får mulighet å rette inn selv på rutiner. Vil nok gå en stund å lure på om han er der eller ikke og det skal ikke være slik.
Gjest Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Det er ikke et spørsmpltegn her en gang, de må legge seg flate. Venter på tlf nå i løpet av kort tid, leder var ikke på skolen i stad, så jeg venter....
ragna Skrevet 4. september 2007 #16 Skrevet 4. september 2007 spennende. de bør legge seg langflate, for det der er pokker meg uhørt! gi dem inn! og hold oss oppdaterte
Gjest Skrevet 4. september 2007 #17 Skrevet 4. september 2007 Absolutt, hun skulle ikke ha jobbet med barn i tilegg til at dette er ikke første tilfelle hun står i et slags søkelys der borte. Noe må bli gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå