Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Herregud, jeg ringte min jordmor ang den vondten jeg har i lysken/låret/skambeinet, og hun ringte føden for og snakke med de. De på føden sa at hun skulle be meg ringe til de 15.45. Så nå har jeg snakka med ei jordmor, som bare sier "jaja, du får legge deg ned og ikke røre på deg da"... Jeg sier at jeg ikke vet hvordan jeg "ikke rører på meg" når jeg har en 3åring i hus, men får da til svar "ja, men det er vel andre som kan ta seg av det".... Sier at jeg har så vondt at jeg ikke klarer noe som helst, men "det var nå sånn det var".....?????? FAEN altså!!!! Ba om og få snakke med vakthavende gynekolog, sånn som MIN jordmor hadde fått beskjed om, men nei, han var jo ikke og få tak i... KOKER!!!!
Nit@™ Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Men hvorfor skal du prate med jm om det? Er det ikke vanlig bekkenløsning da? Jeg hadde det slik siste mnd med da jeg gikk gravid og fikk beskjed om at det var BL. Ikke noe å gjøre med desverre. Føltes ut som alt "datt fra hverandre". Stakk som kniver bare jeg prøvde å bevege meg. Eller er dette noe annet?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jm på sykehuset sa det "sikkert var symfysen" (eller noe) som glei fra hverandre, at ungen lå og pressa på det. Det gjør jo noe så inni helvettes vondt!!! Poenget her var heller ikke hva de kan få gjort med det, men det går da vel for pokker ann og være litt mer hyggelig???
Turid Laila Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg hadde veldig vondt i lysken en god stund før jeg fødte, dagen jeg fødte klarte jeg såvidt å gå. Spurte om dette var vanlig da vi kom på sykehuset. Dette var visst helt vanlig og det kom til å ta lang tid før det ble borte. Nå to mnd etterpå har jeg fortsatt vondt, men ikke så vondt som da jeg var gravid. Men det var ikke BL....
Nit@™ Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Joda, dem kan da oppføre seg normalt! Men når det gjelder jordmødre blir jeg ikke overrasket over sure "fruer" innen det yrket. Kanskje bare jeg som har hatt uflaks med mine, for ellers på avd. etter fødselen var dem da koselige. Og min faste JM på kontroller var ok. Men de jeg hadde under fødslene *grøss* Eller kanskje jeg var pyton fødende? ;o)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Det er ikke dette? http://www.barnimagen.com/forum/thread/9928768
Sheela-na-gig Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Prøv å legge ammeputa mellom bena (evt,dyne) , når du skal sove, viktig at den støtter både under knea og anklene, avlaster bekkenet. Kan muligens hjelpe å presse en pute mellom knærne hvis du ligger på ryggen, gå forsiktig fram. Øk presset langsomt og slipp opp langsomt, gjenta kanskje 3 ganger.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jo Riga+hippiesnulla & piratspira, det ligner veldig på det jeg har! Men jeg har ikke tolmodighet til og gå sånn lengre, da jeg har hatt det sånn i over en uke!! Og min jordmor sa at det var bare og ringe føden (det sa de på føden når jm ringte), men når de har hatt vaktskifte, og åpenbart ikke snakka sammen, så er det jo ikke så lett! Ja, kanskje det er fordi jeg skal føde????? Sjaman har tippa 4 september, så det er jo mulig høhø. VONDT gjør det hvertfall, og jeg klarer ikke og holde det ut! Griner hver gang jeg flytter meg :S
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Jeg kan ikke ligge på ryggen, og jeg kan ligge max 1 time på siden av gangen, før jeg våkner, snur meg, griner, og sovner igjen...pain pain
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Nar har du termin? Jeg hadde slike smerter i ca 2 ujer før jeg fødte...
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 2 uker?? Glem det.. jeg har termin om 1 uke, og jeg akter IKKE og ha det så vondt så lenge!!! Jeg har hatt vondt der lenge, sikkert 2-3 uker, men nå er smertene uutholdelige! Og da mener jeg SKIKKELIG uutholdelige! Jeg bryter en smertegrense jeg ikke visste jeg hadde hver gang jeg snur meg, eller flytter på meg, eller flytter beinet. Heller 20 fødsler til,enn det her!
Gjest Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 hatt det slik i 4 mnd nå og nå er det så gale at jeg må ha hjelp til alt. Kjekt når sambo er på jobb i 8 timer hver dag du:( Men men.. ba på mine knær om å bli satt i gang men så lenge babyen har dte bra var det visst ikke så viktig med mor. Så her sitter jeg da..i stolen min som har avtrykk etter ræva mi og håper jeg skal føde snart. 2 dager til termin og igrunn skulle jeg helst ha fått sove før jeg skal føde men legene vet vel best... my ass altså.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 3. september 2007 #13 Skrevet 3. september 2007 Hadde det sånn for et par måneder siden...smertene er jo værre enn rier! Å sove på sida med en svær dyne mellom beina hjelper enormt...nå merker jeg det nesten ikke. Våkner når jeg skal snu meg, men det er ikke snakk om de store smertene...og da passer jeg på å legge meg oppå den dyna.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Ja, de er nesten verre en veer! Veer er hvertfall kontstruktiv smerte! Mer enn man kan si om det her :S Men får vel bare gå her og dasse da, evnt ligge her og dasse! Og satse på at han tar turen ut snart!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 jeg hadde det der i de siste tre mnd før fødsel,,, ble invalid på morgenen, tre dager før termin våknet jeg av at jeg måtte på do. fant fort ut at jeg var lammet! bena var urørlige, de lystret ikke! gubben sto opp og skulle "hjelpe" meg ut av senga, først tok han tak i det ene benet mitt og skulle "dra" det i i posisjon, så jeg fikk reist meg opp i sittestilling....... skulle han aldri ha gjort siden det da smallt så høyt at det hørtes ut som noe stort og tungt for i bakken, etterfulgt av det verste smerte skriket en kan tenke seg! trodde symfysebenet knakk tvers av! fremdeles lam og hylende av smerte måtte han stå bak meg, holde rundt livet mitt og slepe meg utfor senge kanten. derreter måtte han slepe/alvbære meg til badet og sette meg på skåla........ jeg gren og gren av smertene, samt angst for at jeg hadde blitt ødelagt for loivet etter jeg hadde summet meg, ringte jeg føden og forklarte situasjonen. de ville ha meg inn så fort som mulig for igangsettelse........ nå var det flere faktorer som gjorde at jeg ble satt igang da, bl.a. at jeg hadde gått med 3 cm åpning i to uker allerede, fødte fort forrige gang, så min jm var redd det skulle bli "bil fødsel" på meg. pga dette, syntes gynekologene på vakt at jeg måtte komme med en gang altså, var jo pga bl som gjorde meg lam, at de satte meg igang, men vet ikke om dette alene hadde vert nok. siden jeg vAr helt moden og "fødeklar" og det igjen gjorde det usikkert om jeg ville rukket frem ii tide, gjorde at de ville ha meg inn samme dag. kkl 19.46 på kvelden var Kine født og smertene i symfysen ble merkbart bedre umiddelbart. fikk førligheten delvis tilbake straks etter også, men det tok litt tid før jeg var helt bra
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 ego meg... skulle jo selvsagt husket å ønske deg lykke til også da, jeg VET det er kjipt! men i følge min fysioterapaut forsvinner symfyse bl- smertene fortere enn vanlig bl smerter etter fødsel ( sånn til oppmuntring) det er min erfaring også, så om ikke alt for lenge er du kvitt det der helvetet! trøsteklem
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 Offda, det var jo voldsomt! Men jeg klarer nesten ikke komme meg ut av senga, det er helt jævlig! (har ikke vært så vondt før i dag) Legen på sykehuset ville jeg skulle ringe fastlegen i morra og få konstatert bekkenløsning, og få sykemelding...gadd ikke spørre hvor langt jeg var på vei liksom. men det og bli satt igang var åpenbart ikke et alternativ, så da driter jeg i det! Jeg orker ikke krangle mer med teite folk på sykehuset!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå