Gå til innhold

Sår brystvorte , HJELP(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene brystvorta mi er så sår at jeg vet ikke mi arme råd. Jenta mi er snart tre og en halv mnd. og har ikke hatt noe prob. før nå. Prøver å amme mest på det ene brystet sann at den vonde skal få hvile, men har ikke nok melk i ene brystet, pluss at det andre blir sprengt, så må amme litt på det også. Blir bare verre og verre for hver dag. Nå er hele brystvorta bare et åpent sår, og melka som kommer ut er lyserosa. Er det noen som har vært borti det samme og vet noe som hjelper? Vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg! Har sann purelan salve som jeg smører på, men syns nesten den gjør det værre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp noe som heter albueskjell på apoteket. Det er ett vanlig skjell som skal virke lindrene og gjøre at sårene skal gro. Funker godt:)

Hadde det slik jeg også i begynnelsen. Ellers er det smart å kontakte helsesøster:)God bedring.

Skrevet

Hei, hvis du har blitt sår nå nylig så ta en tur til legen. Antagelig har du fått sopp....albueskjell virker såder..men ikke så lurt å bruke hvis du har sopp. Du må smøre deg etter hver amming med PureLan slik at ikke såret tørker mellom hver gang å sprekker opp. Men har det først blitt sår så tar det desverre en stund før det gror

Skrevet

Smør med PureLan,ha mm på brystvorten og la det lufttørke. Ammeskjold er også en veldig fin ting :)

Skrevet

Det er nok helt sikkert sopp, ta deg en tur til legen før det blir mye værre...:) Jeg har hatt masse av det tullet der---

Skrevet

prøv også ammeskjold. Det avlaster, så ungen ikke suger rett på den såre brystvorten. Eller så er det utrolig viktig at du ammer riktig. Jeg fikk såre brystvorter (ikke sånn blødende som deg, men sprekker) fordi når jeg ammet om morgen i senga, liggende, så hadde ikke knøttet nok at brystet i munnen. Sugde mest på brystvorta, og jeg fikk sår og sprekker. Brukte purelan, smurte flere ganger om dagen, og Avent brystskjold ved hver amming. Var bra igjen etter 3-4 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...