Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Ringte fastlegen k.0830 i dagtidlig for å få en time til min sønn, men fikk beskjed om at det var fult. Ringte så legevakten og de kunne ikke sette opp flere timer før etter kl.11 pga akutte situasjoner som kunne dukke opp,men skulle ringe meg kl.11. Kl.1330 hadde jeg ikke hørt noe og ringte oppigjen. Da sa hun at det fortsatt var fult- hallo??, men at jeg var første person på listen til å få time, men kunne ikke si noe før etter kl. 15. Min sønn er sutrete, har grått/sutret i en uke hver natt og i dag har han vært sutrete i hele dag. Tror ikke det er tenner, men vet jo aldri. I tillegg gulper han mye etter han har spist (mer enn vanlig). Har ikke feber. Så nå er jeg kjempe irritert og går rundt her med en baby på snart 6 mnd som sutrer og er utilpass.. Hva ville dere ha gjort??
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 ringt til helsestasjon eller helsesøster kansje
lucky_mom Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Hvis han ikke har feber, og kun er sutrete og utilpass så hadde jeg nok tatt det helt med ro. Ville ventet på time hos fastlegen, jeg. Hvor lenge måtte du vente på time der? Du burde vel kunne få noe imorgen iallefall.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Helsesøster ba meg ringe legen. Fikk ikke time hos fastlegen før på torsdag. vil ikke gå legre, har gått slik i en uke,så vil ikke vente lengre. Nå vil ha ikke spse eller drikker, bare gråter i ett stakkars liten.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Bare dra til legevakten eller til fastlegen, du blir alltids skviset inn imellom noen andre når du sitter med et gråtende barn på armen... Jeg hadde ihvertfall gitt beng i om jeg ikke fikk time, jeg hadde bare dratt og forlangt å få snakke med en lege...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Sa jeg ville ta turen da jeg ringte, men fikk beskjed om jeg bare kom til å bli sittende.. Og dette skal liksom være helse Norge på sitt beste??? Nå sovnet han, og dette er ikke likt han. Pleier sjelden sove mer enn 2 timer på dagtid og nå har han sovet mye i dag.. Virker og slapp og utilpass mer enn før i dag...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Jeg har opplevd det samme. Først prøvd å få time hos fastlege samme dag, men fått beskjed om at det var fullt. Så reist på legevakten og blitt sittende der i flere timer, uten å komme til pga mange akutt tilfeller. Vi reiste til slutt til en annen lege (min manns). Spurte ham hva vi skulle gjøre i slike situasjoner, og han sa at man burde reise til fastlegen sin, fordi man har krav på å bli tatt inn med en liten baby..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jeg sa at jeg ville ha time hos fastlegen, men de mente det ikke var akutt,så kunne ta det på legevakten. Må sies at jeg er alene med han,så har ikke noen annen fastlege å gå til enn min og barnet sin som er den samme.. Og når har det kontoret stengt.. Ikke har jeg bil,så må da gå ned og det tar 20 min eller bestille taxi, men har ikke lyst å sitte på et venterom i flere timer med en syk baby. Da er det bedre å vente hjemme. Men nå er jeg lei.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Når jeg satt på legevakten, fikk jeg kjeft fordi det ikke var akutt, og jeg skulle reist til lege istedet. Det endte med at de ringte legen for meg og sa at jeg måtte få komme inn hos ham... Kanskje du kan ringe legevakten og høre hva de anbefaler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå