Gå til innhold

Sår brystvorte HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene brystvorta mi er så sår at jeg vet ikke mi arme råd. Jenta mi er snart tre og en halv mnd. og har ikke hatt noe prob. før nå. Prøver å amme mest på det ene brystet sann at den vonde skal få hvile, men har ikke nok melk i ene brystet, pluss at det andre blir sprengt, så må amme litt på det også. Blir bare verre og verre for hver dag. Nå er hele brystvorta rosa, og melka som kommer ut er lyserosa. Er det noen som har vært borti det samme og vet noe som hjelper? Vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg! Har sann purelan salve som jeg smører på, men syns nesten den gjør det værre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente ikke at brystvorta var rosa (det er den jo til vanlig) Litt trøtt her, hehe. Nei den er bare et åpent sår..

Skrevet

Prøvd ammeskjold?

Hjalp meg masse!

Så er det jo standardsvaret da.. Lufttørking og smør på morsmelk :)

Skrevet

Ammeskjold ja.. det har jeg faktisk ikke tenkt på, kanskje det hjelper da:)

Skrevet

Jeg hadde så vondt at jeg trodde jeg måtte slutte å amme, ammeskjold ble min redning! I kombinasjon med purelan ordnet det seg :o)

Du kan eventuelt pumpe deg og gi dette i flaske, det fikk meg over kneika når det var som verst. Pumpa tar ikke like hardt som et sultent barn..

Skrevet

Luft puppen mest mulig i løpet av dagen og om du sover med bh og ammeinnlegg, slutt med det og legg heller et håndkle på senga for å beskytte den. Det var det eneste som hjalp på meg. I tillegg smurte jeg med purelan (kjøpes på apoteket), men følte egentlig ikke at det hjalp så mye... Smurte uansett, sånn i tilfelle;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...