Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Gutten min er nå 6 mnd. og har egentlig aldri sovnet av seg selv. Det har kanskje skjedd et par ganger, da var han stup trøtt!! Har prøvd et par dager med ferbersmetode, gått inn etter 3 min. og vist at vi er der. Men han kan ligge å skrike i evigheter.. Tilslutt kan jeg ta han opp fordi han er utmattet! Synes så synd på han da:( Jeg sjekker om alt er bra før jeg legger han, bleie, mat osv.. Noen tips til hva jeg kan gjøre?? Begynner å bli sliten av å sitte og amme til han sovner.
VinterSol+2 Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 hm.. har du forsøkt å være i rommet når du legger han? ikke sitte og småkose med han, men feks sitte litt unna i en stol, lese et blad og nynne litt, til han gir seg? da trenger han ikke føle seg utrygg, for du er jo der. når du legger han tilbake om han skriker, ikke ha øyenkontakt og kos og sånn. bare vær trygg, fast snill mamma, som sier at "nå er det på tide å sove, så legg deg ned igjen" legg han ned og bre dyna over han, før du går tilbake til stolen din. Med vår veslemor, begynte vi med dette tidlig. allerede da hun var 8uker eller mindre. jeg la henne, sang nattasang, skrudde av lyset, og så satte jeg meg i min egen seng og nynnet til hun sovnet. da tok det ikke mer enn tre dager før hun skjønte at senga er et godt sted å avslutte kvelden, nå er hun bare fornøyd når vi legger henne. du kan jo også romstere litt rundt i rommet, rydde litt etc.. og så lager du gradvis mindre lyd, og er der kortere og kortere.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Løsningen her var å la han være oppe ganske lenge fra morgenen. Amme og så legge han rett etter det.. Ble helt overrasket hvor godt dette fungerte. Så trikset var rett å slett å flytte ammingen. Han bare småsurver litt mot før å hylskrike... Men han er bare 4 mnd da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå