Gå til innhold

Fly med barn på 5 mnd, bare tull med eget flysete, vel...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo mente at vi kunne bestille eget sete til vår lille på 5 mnd(Skal til Nice), men d koster jo kr 2000,. Er dte ikke bare å ha henne på fanget mitt, er ikke det mest vanlig..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet bestilt eget sete. Vi skal til Gran Canaria med vår sønn, som fyller 8 mnd på hjemreisedatoen, og han får ikke eget sete. Jenta di er jo lita nok til å kunne få henge i sånn greie. Ta kontakt med flyselskapet og hør om å få ha sånn til henne.

Skrevet

ha babyen på fanget. det går superfint :)

vi har gjort det veldig mange ganger helt frem til 2 år. da må de ha eget sete.

Skrevet

Vi har ikke bestilt eget sete til lillegutt. Har ikke flydd med ham tidligere, men skal på 3 flyturer i høst, så håper det går greit :-) De kan jo bli med "gratis" frem til de er 2 år uten eget sete, så satser på det. Vi reiser min. 2 personer, så han kan vandre litt fra fang til fang.

Skrevet

Babyer skal også ha setebelte på seg, og hvis dere hadde tenkt å legge henne i et eget sete, så blir det jo litt upraktisk. Hun sitter kanskje ikke selv enda, og uansett er vel en flytur helt til Nice litt i lengste laget for en baby å sitte alene i et sete. Det er vanlig å ha babyene på fanget, ja, Da får du et belte til henne til å ha utenpå ditt eget. Du kan også høre med flyselskapet om de har en sånn seng til henne som du kan henge på veggen (hvis du sitter forrest?). Men jeg ville ikke ha kastet bort 2000 kr på et sete til babyen når hun reiser gratis på fanget ditt.

Skrevet

har fløyet med datteren min på fanget mange ganger... går helt ypperlig.... og hun gråter ikke =) ,....

Skrevet

Betaler dere for eget sete kan dere ta med bilstolen hennes ombord slik at hun kan sitte/sove i denne på turen.

Ganske praktisk, men om det er verdt 2000 er opp til dere å vurdere.

Skrevet

Hvis flyet ikke er fullt, er det stor sjans for at dere får et eget sete til babyen likevel - uten å betale for det! Det har vi gjort flere ganger, bare spurt når vi går ombord om det er ledige seter. Har hatt med bilsete da, som hun kan sitte i i setet ved siden av. Kan være praktisk, men ikke absolutt nødvendig...

Skrevet

Ville ikke bestilt eget sete til en så liten baby, nei. Vi flydde fra Bergen til Tromsø da gutten vår var 6 mnd og det var ikke noe problem å ha han på fanget. Samme da vi flydde til Gran Canaria da han var 11 mnd og til Spania da han var 1,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...