Gå til innhold

dere som ammer om natta ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar der barnet sove sammen med dere elelr sitetr dere oppe å ammer?? jeg blir så sliten av det så jeg gir henne puppen å så sovner jeg mens hun spiser..tenkte begynne å legge henne i egen seng når hun spiser mere godt med grøt rett før leggetid..er det dumt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI, her..mente dumt på den måten at de blir vanskelig å venne henne av meg å sove hod oss..noen md erfaringer?

Skrevet

Det er ofte jeg sovner selv når lillegutt spiser...detter litt ut av rutine da, men ser på klokken når jeg tar han opp om natten (jeg ligger og ammer)....hvis jeg våkner innen det er gått en time, så løfter jeg han opp for å rape, da våkner han litt og han vil ha mer pupp. Gir han så den andre.

Prøver å være konsekvent på å holde meg våken, slik at jeg vet han får i seg nok mat...for så å legge han i sengen sin igjen. På morningen, så sovner vi begge to...men vi synes begge det er veldig koselig! Vi gir også littigranne grøt før han skal sove om kvelden, men i begynnelsen ble han mer våken midt på natta da pga luft i magen! Men nå går det heldigvis mye bedre....begynn gradvis med veldig tynn grøt i såfall...det er mitt tips!

Skrevet

Jeg sitter når jeg ammer. Får det ikke til liggendes... Legger han tilbake i sitt seng når han har spist seg mett...

Skrevet

sånn har æ også holdt på.

e så trøtt og sliten på natta, og da e det bare så lett gi puppen og sove videre.men da blir søvnen "hakkte" etter det. . .

men i natt tok æ ho opp og gikk i stua og gav ho mat. og da ho va ferdi, rapte ho, så gikk vi tilbake til rommet og æ la ho i senga si igjen.

ho sovna i løpet av 5 minutter.

hadde det mørkt i stua så hun ikke våknet ordentlig.

nu vurdere æ sette en litt go stol på soverommet så æ kan sitte godt å amme ho der inne,

ho e 4.5 mnd

Skrevet

Her nattammes det og lillegutt ligger i senga vår hele natta. Det er veldig koselig, men vet at mange syns det er feil, eg vet ikkje kva som er rett og feil, men ser ingen grunn til å stole automatisk på det som er opplest og vedtatt dvs skrilkekurer og sove aleine. Syns det er mest trygt og naturlig med samsoving og litt pupp i løpet av natta. Satt og amma i begynnelsen, men det skal eg ikkje gjøre med nestemann.

Skrevet

Jeg ammer i senga, og går inn for å sove så mye som mulig i løpet av natta. Vi samsover, og det er knapt så jeg våkner når jeg kobler på en av ungene. Synes samsoving er topp, jeg - men det tok et halvt års tid før jeg var vant til det. Grunnen til at vi gjør det er fordi vi føler og tror at det er det beste og mest naturlige for ungene våre.

Skrevet

Sitter i sengen min å ammer ham om natten (7uker) - sovner gjerne mens han spiser. Våkner når han slipper taket, løfter ham opp for å rape, gir ham den andre puppen hvis han er mer sulten, hvis ikke legger jeg ham tilbake i sengen sin. Er han litt urolig får han smokken og ligger litt å smatter på denne før han sovner igjen.

Skrevet

Jeg tar gutten opp og setter meg i en stol (har det mørkt så han ikke blir altfor våken) og gir han pupp. Når han er ferdig så legger jeg han i senga si.

Skrevet

Etter amminga i tolv-eit tida så legger eg ho tilbake i senga. I denne ferietida så har ikkje eg lagt meg enda på denne tida uansett. Neste amming skjer alt fra klokka fem til åtte, og etterpå så sover vi sammen i senga. Eg tar ikkje sorgene på forskudd med tanke på å venne ho av med å sove hos oss. Så lenge ho er vant med å gå til sengs i egen seng så er eg fornøyd. Koselig om ho kjem inn om natta/tidlig morning når ho er større, eg søv så tungt alikavel. Når skulen begynner på mandag blir det sikkert andre rutiner enn dette. Me begynner vel å snu litt på døgnet hennas fra i morgon av, med å stå opp klokka sju og slikt.

Skrevet

Jeg tar ham over i vår seng, ligger og ammer ham og legger han tilbake i sin egen seng når han er ferdig. Hender seg både titt og ofte at jeg sovner, men våkner når han slipper heldigvis. Han er oppe to ganger hver natt, og etter siste måltid sover han sammen med oss, koselig :)

Skrevet

lille begynner alltid natta i si ega seng, men når han våkner i 4-tida får han mat liggende i vår seng. da sovner vi vanligvis begge to. Bruker ikke å ta han opp for å rape, hvis det ikke er tydelig at han plages med det. jeg våkner ikke når han kobler fra, men våkner når jeg blir kald på puppen:p

Skrevet

Ingen fasit svar her e æ redd... Jenta e no 7 mnd å vi amme 3 ganga om natta enda! Ho får grøt før ho legg sæ, men ikke blidd mindre amming på natta av den grunnen. Æ sitt å amme ho fordi æ ikkje klare å ligge å har aldri gjort det heller. Ho sovne fint etter hver amming i si ega seng, men våkne likefult etter et par tima igjen. Alle har det forskjellig. Syns det e litt tungt akkurat no siden æ har begynt å jobbe.

Skrevet

Det samme som deg Gulan&Christoffer.

Men av og til kan han våkne før jeg legger meg, og da legger jeg han tilbake i sengen sin. Så kan han våkne ved tålv-ett-tiden, så legger jeg han tilbake.

Men våkner han 4-halv fem, så blir han i sengen vår:)

Er det ikke KOOOOOS DAAAA?????:):):):):):):)

Men så er det de nettene hvor han ikke våkner i det hele tatt:)

Så litt samsoving innimellom tror jge ikke barnet tar skade av:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...