Gå til innhold

Kvalmen er tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 5 dagene har jeg vært kjempekvalm på morgenene. Sitter og brekker meg på jobb og må konsentrere meg for ikke å kaste opp.

Jeg var ekstremt kvalm fra uke 5 til 17, og spydde 6-7 ganger hver dag på det verste. Etter det har jeg vært i fin form frem til torsdag forrige uke.

Nå er jeg 31+3, og lurer på om kvalmen plutselig kan komme tilbake så sent i svangerskapet?

Er det andre ting kvalme kan tyde på?

Skal til legen på svangerskapskontroll på fredag, så skal spørre om det da, men lurer på om det er noen andre som har kjent noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan komme kvalme i forbindelse med halsbrann / sure oppstøt. Det har i hvert fall jeg... Får nesten ikke i meg mat lenger...

Har også begynt å reagere på vanlig brød, blir kvalm hver gang jeg har spist det... Blir helt fortvila.

Men vet egentlig ikke om det er normalt... Er 31+5 i dag...

Skrevet

Blir du kvalm etter du har spist, er sulten eller beveger deg mye da?

Jeg blir veldig svimmel hvis jeg beveger meg "mye", og om jeg ikke setter meg ned og holder meg i ro så blir jeg kvalm.

Skrevet

Vet flere som har blitt kvalme igjen mot slutten,så det er nok ikke unormalt,men i noen tilfeller kan det jo tyde på andre ting,som sv.skapsforgiftning,lavt blodsukker e.l Det vil vel bli oppdaget på kontroll vil jeg tro,så bare be legen/jordmor sjekke etter det neste gang dere er der.

For min del gikk aldri kvalmen over,jeg nærmer meg 30 uker og er enda sykemeldt pga det. Er ikke like ille som de første 4-5 mnd,men nok til å ødelegge mye av kosen det skulle være med det å gå gravid.(for jeg plages ikke med no særlig annet,uten om trøtthet)

Skrevet

Hvordan/hvorfor får man lavt blodsukker da..?? Kvalm jeg og!! uke 33

Skrevet

Du får lavt blodsukker av å ikke spise regelmessig(hver tredje-fjerde time),og av å spise feil type mat. Mat som inneholder mye stivelse,og/eller sukker,gir en høy og rask stigning av blodsukkeret,og så ramler det desto raskere etterpå. Beste er å holde blodsukkerkurven jevn under hele dagen,noe du gjør ved å spise en bra frokost(legger grunnlaget for b.s hele dagen) og spise sunn kost regelmessig gjennom hele dagen :-)

Skrevet

Jeg har også vært mye kvalm den siste uken, er i uke 32 nå... Føler at jeg ikke får i meg nok mat fordi jeg blir ekstra kvalm av enkelte mattyper... Skal ikke på kontroll før om 3 uker, burde jeg tatt kontakt med jordmor før dette? Blir jo ganske slapp av å ha det på denne måten... Har ikke hatt problemer før i svangerskapet, så det er vel min tur nå... :|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...