Gå til innhold

Voksne barn fra før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i gang med IVF runde nr 2 nå for å prøve å få ett felles barn... Har selv 3 store jenter fra før i alderen 12, 16 og 19 år, og min mann en jente på 10 år. Jeg har begynnt å tenke litt på om det er rett av oss å få en til!? Har veldig lyst, er 36 år og mannen 38 år. Men så tenker jeg at hvis vi får det til vil faktisk min eldste datter være 20 år når babyen kommer!! Er det egoistisk av meg å få flere eller? Flere som tenker som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei datter på 20 som vil være 21 når/hvis jeg får neste, mannen min har ei datter som da vil være 17....

Ja, jeg har tenkt mye og lenge på om det var riktig å få et barn til, men da har det gått på min egen alder, ikke at søsken var såpass gamle. I min egen familie var min eldste søster 18 da jeg ble født, i dag har vi helt vanlig søskenkontakt. Dette var veldig vanlig i "gamle dager".

Jeg tror at så lenge man ikke er altfor gammel (nærmere 50 kanskje?), og at man ønsker å få barn, så er det riktig å iallefall forsøke. For min egen del er jeg redd for at jeg ville angret om jeg ikke gjorde et forsøk før det ble for sent.

Å ønske seg barn ER en egoistisk handling - uansett alder. Men biologi spiller også inn tror jeg - vi er fra naturens side programmert til å ønske oss barn slik at etterslekten sikres.

Skrevet

Jeg har to døtre på 19 og 21 år fra tidligere ekteskap, som begge har uttalt at de gjerne kunne ha tenkt seg en liten bror eller søster. Mannen min har også voksne barn fra før.

Vi tenkte (alt for) lenge på om det var riktig av oss å forsøke å få et felles barn. For oss var det ikke noe tema hva barn, familie, venner og andre måtte mene, men heller problemstillinger rundt vår alder og aldersrelatert risiko rundt det å få barn i "moden" alder. Når beslutningen om å prøve på en liten attpåklatt var tatt skjønner jeg ikke at vi en gang har lurt på denne beslutningen...

Å få barn i min alder er ingen selvfølge. Om vi skulle lykkes er jeg sikker på at våre "voksne" barn kommer til å sette stor pris på den lille, og at h*n vil berike vårt familieliv. Om vi ikke skulle lykkes, så vet vi i alle fall at vi har forsøkt...

Skrevet

Takk for svar:):) Det r godt å høre at det er flere som oss. Det blir jo fryktelig rart å få en litn en igjen, som å begynne på nytt. Jeg er 36 år og mannen min 38. Vet det også er førstegangfødende som er llike gammel og eldre enn meg...., men jeg var så veldig ung da jeg begynnte første gang. Bare 16 da jeg ble gravid.... Det er jo ingen selvfølge som du sier å få barn, men hadde vi klart det ville det vært fantastisk. Jeg bryr meg nok desverre litt for mye over hva andre syns og mener. Må prøve å slutte med det. ;) Du må ha masse lykke til. Klem

Skrevet

Heiii:)

Takk for svaret:) Så godt å høre at vi er flere da;) Vi skal i alle fall prøve nå, så får vi se. Skal bgynne å spraye om 5 dager. Prøver dere på den vanlige metoden...., eller IVF?

Skrevet

Jeg har 3 jenter fra et tidligere forhold, og de er 14,11 og 4,5 år og jeg er 36 år.

Tenkte egentlig at jeg var ferdig med å få barn, men så traff jeg en som ikke har noen barn. Så nå er vi i gang å prøver, han er også 36 år.

Syns ikke du er egoistisk, mange som får flere kull.

De blir nok glade uansett. Det håper jeg mine jenter blir.

Lykke til

Skrevet

Hei

takk for svaret;) Ja tror også barna blir glade for å få en liten søster eller bror til. Får forte meg før jeg blir bestemor, hehe. Lykke til. Klem

Skrevet

Jeg og mannen min har tre tenåringer fra før, på 18, 16 og 14 år.

Vi har tenkt mye frem og tilbake om det er for sent å få en attpåklatt nå, men har komt frem til at det vil bare være koselig.

Jeg ble gravid tidlig i år, men mistet dessverre. Men barna våre rakk å få vite det, og ble kjempeglade! De gledet seg masse til en liten baby, og det er godt å vite om vi skulle få det til igjen.

Skrevet

tror vi er mange i samme båt her-hos oss er barna fra 10-21 har ikke tenkt så mye på at det blir vanskelig for dem ev å få småsøsken det går mer på om vi er for gamle. Vet at yngstemann godt kunne tenke seg å ikke være yngst, men vet ikke om han helt ser kosekvensev av det :)

Vi har vel også diskutert (for) lenge om vi skal prøve på et felles barn.

Skrevet

Jeg er 17 år eldre min yngste bror...Det var bare stas i heimen når han kom!

Har et kjempe bra forhold i dag..og han er jo verdens kuleste onkel!!

Stå på,og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...