Expat Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Væter den og knar den regelmessig under tørken igjen!
SaDa Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 milo skyllemiddel eller spander på en rens til 200. da slipper du børste den etter vask:o)
HTC Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Jeg vasker lammeskinnet mitt i vaskemaskin med lanolin såpe (fåes på enkelte apotek, butikker som fører ull osv). Min blir da myk og fin. Man skal vel egentlig ikke bruke mykemiddel på saueull? Man skal iallefall ikke bruke det på lammeskinnet fra nøstebarn, jeg buker milo mykemiddel på ullklær kun.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Dette MÅ jeg bare svar på ser jeg!! Jeg kjøpte simo sin lammeskinnspose for 1 år siden til gutten min (kosta 1700), og like før påske vasket jeg den før vi skulle på ferie. Jeg vasket den i spesialmiddel (samme som lanolin, men hadde et annet navn) for hånd i badekaret og skinnet hang på tørk i 4 dager! Altså jeg gjorde alt etter boken. Etter at det var tørket var det blitt helt stift! Jeg tok det frem nå for noen uker siden og vasket det på nytt, slik som forrige gang, med samme middelet, og lot det ligge i badekaret til det var helt oppmykt igjen i vannet. Og da jeg skulle vri det opp så jeg et digert hull! SHIT, tenkte jeg. Skjønte ingenting! Begynte å tenke og kom frem til at hullet måtte ha vært der første gangen jeg vasket det, bare at det ikke var så stort, og at det var derfor posen hadde litt stiv, og derfor hullet hadde blitt større for posen mistet jo bevegligheten. For dette gjør skinn stivt. Snakket med erfarne folk som driver med lammeskinn og behandling av det. Og dette gjalt bare underdelen, overdelen var like fin etter begge vaskene! Jeg tok det med meg dit jeg kjøpte det og dem hadde aldri opplevd makan. Jeg kjenner han som driver butikken så han vet at jeg tar vare på det jeg har, og sendte posen inn til SIMO i håp om at dem ville ta den tilbake og sende meg en ny. For at det var hull i den var jammen ikke min feil og heller ikke butikken sin feil. SIMO sendte posen i retur til butikken med beskjed om at den var tørket på for høy varme. BULLSHITT!! Og driveren av butikken var enig, så dem gav meg en ny pose bare på goodwill! Flotte butikken! :-) Det er det man kaller ekte service! Og SIMO sin påstand kunne ikke vært mer feil! Så sjekk posen din for hull sier jeg bare!! Jeg sjekket min nye, og den var heldigvis perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå