Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Skal til Malaga (eller der omkring) snart. Hvor er det verdt aa besoeke, verdt aa se?
Patetica fåkksi Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Jeg bor i Málaga (ikke i byen da, en el campo) og kan anbefale en del ting: Málaga by, centro historico etc. er jo sjarmerende paa sin egen maate. Den arabiske borgen La Alcazaba som har flott utsikt over hele byen og mye av kysten (et bilde som er aa se paa nesten alle postkort fra Málaga) osv. Nerja er fint, men ogsaa veldig turisprega. Balcón de Europa har fin utsikt. Ellers er det de typiske turistbyene langs kysten, fra Málaga mot Cadiz kommer u först til Torremolinos, saa Benalmádena (som er ganske fint, de har brukt mye tid og penger paa at det skal se fint ut der, det skal de ha for), Fuengirola som ogsaa er ok men litt slitt kanskje.. dog fin strand og masse restauranter og barer osv. Mijas, som er rett bak Fuengirola, opp mot fjella, er fint. Det er en liten fjell-landsby. Gaar busser dit fra Fuengirola hele tiden. Toget fra Málaga stopper forresten i Fuengirola (gaar ikke lengre). Saa har vi masse smaasteder mellom Fuengirola og Marbella. Marbella syns jeg personlig er veldig oppskrytt. El casco antiguo (gamlebyen) er jo litt sjarmerende, men ellers er det bare dyre priser og drittservice, men det er "kult" fordi det er Marbella.. Det jeg liker med Marbella er kjöpesenteret La Cañada som aar etter aar blir priset som Spanias beste kjöpesenter. Personlig liker jeg natur, og ikke by, og kan ABSOLUTT paa det sterkeste anbefale El Chorro, Ardales og Los Gaitanes (pantano del Guadalhorce etc.); alt dette er i samme omraade (jeg bor i dette omraadet selv). Det er noen innsjöer som ligger her og det er veldig fint her. Hit maa du reise med bil, fra Málaga kjörer du innover mot Campillos, og det er skilter her. Men med kart er det mye bedre. http://www.juntadeandalucia.es/medioambiente/contenidoExterno/Pub_revistama/revista_ma51/imagenes/55_2.jpg http://www.sol.com/images/MÁLAGA/Espacios%20naturales/468-19p.jpg http://www.hotelfuentepiedra.com/ornitologia/imagenes/pantano_el_chorro.jpg
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 10. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2007 Tusen takk for et utfyllende svar!!;-)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 10. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2007 PS, maa si meg enig med deg at jeg foretrekker aa vaere litt utenfor turiststedene, og se den ordentlige kulturen.>Vi skal til Estepona, vet ikke helt hvordan det er? Men har bil, saa kommer nok til aa ta med GPSen og reise litt rundt ogsaa.. Skal skrive ned de stedene du nevnte..Hoertes veldig koselig ut ;-) Takk igjen for svaret
Patetica fåkksi Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Jeg kjenner ikke Estepona saa godt, det er et godt stykke unna her. Har vaert der noen ganger da, det eneste jeg kan anbefale der er den gedigne dyreparken Selwo, som er enorm!! Det er virkelig en hel dagstur om du skal dit. Jeg har vaert der to ganger.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2007 Hei da erjeg tilbake!! hehe hadde det kjempeflott der borte.. Supert vaer og masse god mat..Tok en tur til Ronda blant annet, noe som var en kjempeflott plass, selv om det var litt langt aa kjoere over fjellet, men det var verdt det.. Og saa om du liker litt smaabyer kan jeg anbefale Benahavis, om du liker koselige plasser med masse supre restaranter.. Ahh om man bare kunne vaert der borte litt oftere ;-) Heldig du som bor der Balooa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå