Gå til innhold

Hvor mye penger har dere brukt på babyutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt alt nytt, og ligger vel nå på rundt 25 000.

Er ikke dette veldig mye da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du er ikke aleine. Jeg også kjøpte alt nytt til min første. Jeg brukte rundt 30 000 kr. Nesten alle ferie pengene mine gikk til lille jenta mi. Men nå har jeg jo nesten alt når neste kommer ;)

koster litt men det varer jo som regel :)

Skrevet

Uff syntes det hørtes veldig mye ut. Vi kjøpte vogn, stellekommode og seng brukt og fikk alt dette for kun 3500. Har fått vippestol og madrass til sengen hos besteforeldre. Bilstol kjøpte vi brukt til 800 kr. Hva er det du har kjøpt da??

Skrevet

har ikke lengere oversikt jeg, på hvor mye jeg har bruk! Men dyrt er der vertfall!!!!

Skrevet

Jeg har kjøpt:

vogn

bilstol

seng

kommoder til barnerommet

stellebord

vippestol

reiseseng

masse klær

små ting som bleiebøtte, stelle produkter snokker og ammeinlegg..

dyner, puter

sengetøy

sengehimmel

håndkler

vognpose

regnsett og myggnetting til vogn

Tror jeg snart har husket det meste..., mangler ammepute og evnt brystpumpe da.

Har jeg glemt noe eller?

Skrevet

har ikke brukt en krone. fikk alt nytt og gratis=)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe ammepute å pumpe da, kan jo først se om du har behov for dette. Vi har vært heldige og fått mye babyutstyr og ser jo av prisen at jeg skal være glad for det!!! Litt nytt har vi naturligvis måttet kjøpe, men vi satser på en ferie ikke lenge etter at babyen er født så da kommer vi nok til å bruke mye penger!!

Skrevet

Har også kjøpt alt nytt, men har vært veldig obs på å handle på butikker hvor de har salg for å prøve å få ting så billig som mulig. Har vært utrolig heldige med bl.a. åpning av barnas hus, så har handlet på salg der, i tillegg til at reflex (som ligger 1 km unna den nye barna hus-butikken) hadde super salg like før barnas hus åpnet, for å "slå ut" de nye konkurrentene. Der gjorde vi blant annet kjempekupp på barnevogn, bilstol og lammeskinnspose :-)

Har kjøpt:

stellekomode m/badekar

kombivogn + myggnett

bilstol

lammeskinnspose

dyner + sengesett og laken

bæresele

treningsmatte for mor og barn

flaskesett

Dette kom vel på i underkant av 10000 kr til sammen.

Har i tillegg verdens snilleste bestefar (barnets oldefar) som har laget seng til den lille :-)

Mangler enda en del utstyr, spesielt slike småting som du ikke tenker over før på slutten... Har ikke handlet inn klær ennå, regner med å bare handle litt før fødsel og så se hvordan det blir med gaver og evt hvor fort barnet vokser ut av klærne...

Har 2 mnd igjen til termin, så har jo litt tid igjen ennå ;-)

Skrevet

Hvor mye man bruker vil jo avhenge veldig av om man kjøper alt nytt, eller får/kjøper noe brukt, og f.eks hvor dyr vogn man velger. Mange får jo også en del i gave.

Har ikke brukt noe på knøttet i magen enda, siden vi regner med at mye kan brukes opp igjen etter storebror som kommer til å være nesten 2 år når yngste fødes. Men det blir jo noen ekstra utgifter allikevel da, må jo kjøpe barneseng før babyen overtar sprinkelsenga, en trille til storebror slik at babyen kan bruke bagvogna (som akkurat nå er sportsvogn), og trenger vel også noe nytt av klær, sengetøy, flasker osv. Men har ikke begynt shoppinga enda, får ta det utover høsten (termin i november).

Tror nok ikke vi var i nærheten av 25000 til førstemann da, selv om vi ikke har regnet sammen nøyaktig, men det avhenger selvfølgelig av hvor mye man har å bruke også :-) Vi fikk vogn med bag, sportsdel og bilsete til en pakkepris på 6000, og det var vel det dyreste vi kjøpte, i tillegg til seng og stellekommode fra IKEA. Klær kjøpte vi lite av i starten, fikk låne en venninne og fikk en god del klær i gave etter fødselen.

Skrevet

ja pengene de har bare "forsvunnet":) hehe. ikke helt riktig å si det da, fordi det har jo kjøpt en god del da, men:)) hehe.

har vel passert 15,000 for lengst. har ikke helt oversikten lenger.

seng/sengehimmel/dyne/madrass/flere sengesett/Uro

vogn/+div til vogna/dyne/voksi pose/annen type sengesett til vogndyna(3 stk)

reiseseng/ekstra madrass/dyne+sengesett

Vippestol/krabbeteppe

Vugge/madrass

Bryst pumpe

Stelle kommode med badekar

Bil stol

+++ Masse små ting som helsetepper, klær, ull-klær, temp måler osv osv...

Skrevet

har absolutt ingen anelse om hva vi har brukt til den lille jeg, men vi har alt nytt, men har handlet helt fra uke 20, så det har vært veldig spredd. Dessuten har min far og mine besteforeldre virkelig spandert, og vi har derfor alt nytt til den lille. Synes det er kjempe greit, for jeg ser min venninne som kjøpte brukt vogn, og den begynner å bli litt slarkete... Regner med å ha alt utstyr når da neste kommer og. men regner nok med at til nå er det brukt 20-30.000, men vi har strengt talt ikke merket noe (og vi har faktisk ikke så god råd, ingen av oss har bra betalte jobber).

Skrevet

25.000 høres mye ut, men når jeg ser hva du har kjøpt + at alt er nytt, så er det vel der det gjerne ligger. Vi har en del ting fra før, men måtte ha ny vogn, seng + bilsete. Dette ble kr 14.000 tilsammen. Noe klær må vi nok også kjøpe siden vi får barn på høsten denne gangen mot sommerbarn sist..

Skrevet

Ja pengene går fort, spesielt når man ikke har noe fra før. Vi har vel utstyr for 23000 nå, men når vognen koster 7500, bilstolen 3000 og voksibagen 2300, seng med badrass 3000, sengehimmel 500, beskyttelseskant til senga 500 og sjal 500 så ser man jo at pengene går fort. Nå har vi vært så heldig at vi har fått vogn og seng i gave da:)

Skrevet

Wow jeg syntes jeg hadde brukt mye penger på babyutstyr til nå, men ser jo at det bare er en dråpe i havet i forhold til mange av dere andre. Vi har vel brukt ca 6500 - 7000,- til nå.

Har kjøpt vogn med fleecepose + ekstrautstyr brukt 3000,-, seng har vi hatt i mange år (kjøpt for å bli brukt av niese/nevø når de kom på besøk), har kjøpt masse klær, gaskluter,vaskekluter, babytepper, litt sengetøy - men alt er omtrent kjøpt på salg. Kjøpt vippestol, reiseseng, lammeskinn og uro til seng også på salg. Saueskinnspose til vogna har vi etter min bror (den er 40 år og like bra)

Bilstol skal svigerforeldrene kjøpe, dyne/pute til seng skal pappas kone kjøpe til oss.

Så da tror jeg vi selv mangler å kjøpe stellematte, bleiedunk, vogndyne, noe mer sengetøy, madrass til vugga (som jeg snart er ferdig å pusse på - arvet etter min far og er 66 år gammel).

Tror vi havner rundt 9-10000 for alt. Hadde nesten ingeting fra før kun seng, arvet saueskinnspose og vugge - men ikke ett eneste klesplagg.

En del ting som ammepute, brystpumpe venter vi til etter fødselen med å evt kjøpe. Andre ting som babygym, vattert leketeppe og babysitter har vi ønsket i julegave på vegne av lille frøkna (hun har ikke så mye å si iår på julegave ønskene sine :-))

Skrevet

Jeg har kjøpt nesten alt nytt. Eneste jeg har kjøpt brukt er bilstol, som bare var brukt 2,5 mnd. Mangler nå bare salver og stelleprodukter:) Har brukt 11 000! Men jeg hadde lest at det kostet i snitt rundt 27000 kr for alt, så jeg begynte tidlig. Og har bare kjøpt etterhvert som ting har vært på salg. Har fått vogge, dyner sengtrekk og tepper, og pose til vogn.

Skrevet

jooo var litt mye med 25.000 ja...

også handlet alt nytt og det ser hittil slik ut :

vogn 3500 kr (06-mod) + mygg/regntrekk 250 kr + stellebag 250 kr

bilsete 1300 kr

seng 1000 kr

madrass og dyne 600 kr

ullpose vogn 1000 kr

dynetrekk og laken 600 kr

hånduker,pledd,vaskegreier ++ 1000 kr

lammeullteppe 400 kr

ammegreier 600 kr

klær baby 2000 kr

"fødeklær" meg selv 1000 kr

hmmm.... glemt noe?? neeeeeei

Totalt : ca 14000

Skrevet

Vi har brukt ca 11000-12000 til nå og mangler bare noe småting. har kjøpt kombivogn, myggnett, regntrekk, stellebord, seng, sengehimmel, dyne, pute, trekk til dyne og pute, bæresele, bilsete, brystpumpe, smokker, smekker ol, bleier, voksipose, madrass, masse klær og sikkert mer også:P Vi kjøpte en del i sverige og sparte masse penger på det. Vi har ellers kjøpt kjente merker og synes vi har fått mye for pengene =)

Skrevet

...ehm...nå er dette barn nr 2 - jeg er 32 uker på vei og har begynt såvidt med det jeg trenger..

Hittil brukt 400 kr på madrass og overmadrass til kurven (sprinkelseng har vi fra før) - skal sy kappe og himmel selv..

150 kr på nye gasskluter og nytt helseteppe og sånt

Skal vel også kjøpe litt apotekutstyr (mesoft, zinksalve, bleier og sånt).

Ville overrraske meg veldig om jeg kommer over 2000 kr i innkjøp denne gang...

Men...brukte nok ca 10 000 forrige gang. Da ble vi påspandert ny barnevogn og seng!

Skrevet

Ja, penga flyr!!

Skrevet

Jøss, vi har jo vært flinke vi ser jeg :) Har ikke kjøpt inn alt ennå, men vet hva vi skal ha og hva det koster så sammenlagt blir vi vel å bruke ca 7000. Har kjøpt endel brukt da, og kom over kjempekupp på bilstol (699 kr ny), og bestefaren min (oldefar til barnet) har pusset opp vugga jeg og mine søsken har brukt.

Skrevet

Vi har kjøpt alt nytt vi og, og har såvidt runda 10 000 ;)

Eller forresten, seng kjøpte vi brukt, men den sparte vi vel bare 200,- på å kjøpe brukt. (Kjøpte alt nytt av madrasser osv)

Skrevet

Hehe, det høres jo helt sykt ut å bruke så mye penger på et lite knøtt som ikke kommer til å bry seg en døyt om alle de tingene likevel...

:-)

Her har vi heldigvis tatt vare på mye fra førstemann, så det eneste jeg kommer på at vi trenger er en bilstol (fikk låne forrige gang) og en ny brystpumpe (sleit ut den jeg hadde). Gikk vel med noe mer første gangen, men da var vi flinke til å låne/arve og handle det vi ellers trengte på salg, pluss at vi fikk noe i gave fra besteforeldrene.

Nå gleder jeg meg mest til å bruke penger på å fornye min egen garderobe når ammefettet forsvinner. Det blir ikke billig, hihi...

;-)

Skrevet

jøss skal si dere tar av..:) har brukt 2000 til nå vi hehe....

fått vogn,seng.stellekomode.dyner,sengesett..nytt..bare kjøpt bilstol sjøl...

må vel ha pose til vogn..å sånt beskyttelsesgreier til senga....

men ellers så er det vel bare toalettsaker,helsetepper å sånt som mangler,småting liksom....

kansje ammepute og...har dere kjøpt det??

Skrevet

Hjelp! Synes 25-30 000 høres veldig mye! Har brukt ca. 10 000 jeg.

Ny EmmaLjunga vogn, stelleveske og regntrekk inkl.: 7100,-

Seng (brukt på finn): 250,-

Madrass: 750,-

Sengekant: 175,-

Lammeskinn: 400,-

Stellekommode (brukt på finn): 500,-

Div. klær, tepper, kluter etc.: ca. 1000,-

Så har jeg fått arve en bilstol, lammeskinnspose og brystpumpe gratis.

Hadde noe sengetøy og noen få brukbare plagg etter førstemann som kan brukes også (er snart 9 år sida han var baby :-).

Det dyreste var vel stasjonsvogna vi måtte ut å kjøpe når det gikk opp for meg at jeg ikke kom til å få plass til både barnevogn og handleposer i den lille bilen vi hadde...

Skrevet

Vi handla på foreldre og barn festivalen og kjøpte vogn, avent brystpumpe, bilstol, bleiebøtte og 4 2pk aventflasker for ca 5000.

Var i sverige på lørdag og handla lammeskinn, myggnett, badekarstol, nova babycall, 3pk tørrservietter, babyneglsaks sett, stelleunderlag og 3 siklesmekker for ca 1900.

Kommode 1000

Var på salg på prinsess for noen uker siden og handla babyteppe, 3 helsetpper, babyhåndkle, 2 5pk kluter, voggelaken og sprinkelseng laken for ca 450.

Var på konkurssalg i dag og kjøpte musikk uro, 2 ole brumm solskjærmer til bil, vognragle og be safe eater for ca 300.

kjøpte sengetøy og laken til seng for en stund siden til ca 180.

Har fått/fått låne reiseseng, vogge, 2 vippestoler, babygym, flasker, klær,stol (når han blir større), dyner (vogge/vogn og seng), 2 ammeputer, bleiebøtte ++++ mer småtterier...

Mamma skal kjøpe sprinkelvogge m sengetøy, himling og sånn sprinkelseng beskyttelse.

Ellers har vi igjenn å kjøpe badekarstellebord, esey view, apotekstasj, våtservietter, ca 3 siklesmekker, tisselaken, ammeinnlegg i ull, sterilisator, 2-3 strømpebukse ull, 1-2 ull luer, vindtett lue, gulpekluter og sikkert mer...

Uff d er mye som skal i boks :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...