Gå til innhold

30 år gammel lammeskinnspose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor kom med en flott lammeskinnspose med sennepsgul cordfløyel utenpå(Heia 70-tallet!), posen hadde mannen min brukt da han var så liten. Er det håp for denne fine posen? Det trengs jo absolutt en rens/vask eller hva en nå må gjøre for å få den ren og pen.

Hvordan behandler jeg den? Kan jeg gjøre det selv eller må den renses? Eller er alt håp ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

send den på rens, jeg hadde en (i rød kord) fra jeg var lita (så den er 24-25 år) og jeg var så dum at jeg heiv den i vaskemaskinen, på ull-håndvask, men likevel... nå er den blitt heeeelt stiv, går ikke an å brukes :(

Skrevet

har en sånn en jeg og, i blå cord, og den må nok renses ja, men det er absolutt verdt det! Så deilig og varmt for babyen - noen ting var bedre før synes jeg

Skrevet

Brukte en slik til Knøttet jeg, og kommer til å bruke den på jenta i magen også. Vår er med blå cordfløyel og er over 40 år gammel! Sendte den bare på rens. Så god som ny! =0)

Skrevet

Jeg brukte min på pjokken, den var 30 år gammel :) Renset den da, og babyen min stortrivdes oppi der :)

Skrevet

Jeg hadde også en sånn pose,som ble sendt på rens. Men vi var nok uheldig for den kom i retur med små hull og stiv som bare det.....Noe jeg er veldig lei meg for, for de er jo så fine!!!

Skrevet

Jeg brukte min (fra 1978) med rød cord. Sendte den på rens, og den ble god som ny! Super å bruke i vogna på høst/vår. Bruker voksipose på vinter, for lammeskinnsposen blir for åpen.

Skrevet

tenkte jeg kunne supplere med dyne på vinteren og så har jeg en helårspose fra forrige gang.

Så! Nå er det slutt med planleggingen!!! Var på tidlig UL på fredag og så et bankende hjerte og et embryo som beveget seg. Er bare 8+6, så nå får jeg roe meg KRAFTIG ned. Har bare blitt litt hekta på BIM i dag...

Skrevet

Helt enig med at ting var bedre før. Noen ting i alle fall.

Brukte gubben sin gamle ullpose med Gul/orange/besj cord til tulla vår. Regner med den blir flittig brukt etter at nesteamnn kommer ut også. HJELP bare 6 1/2 uke igjen!!!!!

Send den på rens så blir den som ny!

Lykke til

Skrevet

Her skal vi også prøve oss på resirkulering av gammel ullpose:-) Har den som både jeg og lillesøster lå i som baby(29 år gammel pose),og den er i kjempefin stand. Rensa den nettopp,kosta bare 240 kroner,og den ser kjempefin ut! (i den grad mørkeblå cordfløyel er lekkert da!)

Skal prøve oss med bare den,blir den ubrukelig er det jo bare å kjøpe en nye en,har jo "til overs" penger siden vi ikke har kjøpt pose selv:-)

Skrevet

Jeg hadde en gammel skinnpose om jeg ville levere på rens , men renseriet mente en ville sannsynligvis gå i stykker ! Prøvde å vaske den selv , og da ble det hull i den ...

Skrevet

Jeg har også min gamle 33 årige skinnpose med brun cord , god som ny etter en rens :) Gleder meg til å bruke den til lillegutten....

Skrevet

Jeg har brukt en helt lik en til lillegutt,:) Sennepsgul og over 30 år denne også;) Sendte den på rens først da. Og har vært strålende fornøyd med den! Han sov veldig godt i den!

Skrevet

Jeg har selv brukt min gamle ( snart 35 år gammel) til min datter som nå er 5 1/2 år. Den er så god og varm. Har også hatt den til rens. Holder vel stort sett med å rense den en gang mellom hvert barn som bruker den. Min søster har hatt den en stund, og nå skal jeg ha den tilbake til nestemann.......

Skrevet

E det liv e det håp! :) Vi har faktisk 2 stk! Ene brukte gubben min, og e fra 1980, og den andre brukte min far og e faktisk fra 1955!!!! Og begge e kjempegode! Sendte begge på rens før de blei tatt i bruk. Og da blei de rensa 2 ganger hver. Skinnposer ruler! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...