Mippen Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg satt med tanken om å ta en ul kun for nysgjerrighetens skyld for å se min lille prins inni magen min. Er nå i uke 33 og har stort sett hørt at ul er helt ufarlig..........men!!!!!! http://www.doktoronline.no/news/2007-01/ultralyd_foster.html Jeg kommer ihvertfall nå til å vente i de få ukene som er igjen:)
alvis Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Jeg har også hørt at det pågår en undersøkelse/forskning i Finland som går på UL og ADHD. De vil undersøke om hyppige UL undersøkelser kan føre til ADHD. Resultatet er ikke klart for om flere år. Jeg tok flere UL da jeg ventet gutten min. Gikk til privat gynekolog og hun tok UL ved hver eneste legektr. Hun sa det ikke var farlig i det hele tatt.
Lisa*5november* Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jeg gikk også å tankte som du. Hadde vært morro med en ekstra ul bare for å se.. skremmende!! har hele tiden trodd at det er helt ufarlig..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Har du lest artikkelen selv Mippen? Det står jo i artikkelen at det ikke er dokumentert noen negative effekter av ultralyd, men at de ønsker å advare mot unødvendige ultralydundersøkelser av "føre var"-prinsippet. Innlegget ditt kunne lett misforståes som at det fantes noe i artikkelen som sa at ultralyd er påvist å være farlig, så jeg syns du burde forsøkt å formulere deg litt bedre, sånn at du ikke skremmer noen av de som faktisk anbefales ekstra ultralyder som en del av oppfølgingen i svangerskapet. Fint med informasjon, og jeg ser ikke noe galt i at du la ut linken, men man bør forsøke å gjengi innholdet noenlunde korrekt når man skriver om hva som står i en artikkel slik du gjør.
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Var på min 11 UL i dag... Hadde kun 1 men min sønn, som idag er diagnosert med AD/HD... AD/HD er 80 % arv og 20 % miljø. Du kan få kreft av å ete for mange gulerøtter og!
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Jeg synes det ufattelig unødvendig å legge dette ut, jeg. Folk tar jo helt av med hva som er farlig og ikke. Enig med Nr. 3 på vei over her: man kan få kreft av å ete for mange gulrøtter også:-) Ærlig talt: Jeg er sikker på at det er mye farligere å stresse og bli hysterisk enn å ta en ul og to ekstra. Husk at det er mange som må følges ekstra opp. Sikkert "hysterisk" morsomt å lese dette for de.
OktoberJente07&JanuarGutt10 Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Jeg har lest at noen ønsker at det skal bli flere ordinære UL - så tror nok de har konkludert med at UL ikke er så farlig. Det viktigste er jo at man har "sunn fornuft" og ikke er hysterisk ifht alle mulige ting.
Marande Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jeg leste, tror det var i et av gravid bladene, at de ville ha ultralyd undersøkelse enda tidligere, så tidlig som rundt uke 12, men kan ikke riktig huske hvorfor, mulig det hadde noe med div sykdommer å gjøre. som f.eks downs syndrom tenker jeg. Man kan jo kanskje spørre seg, hva det er som ikke er farlig/skadelig for tiden da? Er det bedre å ta ultralyd en gang for mye, enn ikke i det hele tatt? Dette kommer jo veldig an på hva man tenker selv da...om man f.eks vil ha et barn med downs syndrom i vårt velferdssamfunn!? Jeg mener ikke at et barn med downs syndrom har mindre rett til å leve, men med det støtteapparatet osv som er per i dag, så er det - for å si mildt sagt helt jævlig at man ikke får mer hjelp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå