Mippen Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg satt med tanken om å ta en ul kun for nysgjerrighetens skyld for å se min lille prins inni magen min. Er nå i uke 33 og har stort sett hørt at ul er helt ufarlig..........men!!!!!! http://www.doktoronline.no/news/2007-01/ultralyd_foster.html Jeg kommer ihvertfall nå til å vente i de få ukene som er igjen:)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Herre gud, det er så mange hysteriske mennesker. Det er jo lurt å skrive for alle de som faktisk MÅ gå til kontroll og ul oftere. La oss endelig skape mer hysteri enn det er her fra før av. Unødvendig.
Baby nr3 ombord Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Ja ja!! Hva er ikke skadelig nå idag per år 2007 da?? *hysterianfall*
pandabjørn Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 enig med deg anonym! litt for mange hystriske og ikke minst overtroiske personer her inne! jeg hadde 12 ul med førstemann og jeg skal på min 4 ul til onsdag som er 4d......skal jeg liksom droppe den timen pga dette innlegge her, nei vet du hva sånt gidder jeg ikke å henge meg oppi som mange andre gjør her! synes ikke man skal høre på alt som står på nett, ta heller kontakt med lege/jm om man skal gjøre ditt eller datt er mitt råd..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Har du lest artikkelen selv Mippen? Det står jo i artikkelen at det ikke er dokumentert noen negative effekter av ultralyd, men at de ønsker å advare mot unødvendige ultralydundersøkelser av "føre var"-prinsippet. Innlegget ditt kunne lett misforståes som at det fantes noe i artikkelen som sa at ultralyd er påvist å være farlig, så jeg syns du burde forsøkt å formulere deg litt bedre, sånn at du ikke skremmer noen av de som faktisk anbefales ekstra ultralyder som en del av oppfølgingen i svangerskapet. Fint med informasjon, og jeg ser ikke noe galt i at du la ut linken, men man bør forsøke å gjengi innholdet noenlunde korrekt når man skriver om hva som står i en artikkel slik du gjør.
purple Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Stoler på legene på sykehuset jeg da....de har tatt så mange ul på kvinner også mange ganger pr. kvinne og det har aldri hatt noe av betydning. jeg er eldre og blir fulgt opp med flere ul..det er jeg veldig glad for! Hatt 4 ul allerede og er 20+5 uker..alt er flott med babyen.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Tusen takk for link. Synes det er bra å få vite om det dersom WHO planlegger å advare mot unødvendige ultralydundersøkelser. Jeg synes ikke det er å være hysterisk å unngå flere UL-undersøkelser enn nødvendig så lenge man ikke vet 110% sikkert at det er helt ufarlig. Av denne grunnen ønsker jeg også at jordmor/lege skal bruke jordmorstetoskop i stedet for doppler når de hører etter hjertelyden. Dersom det er medisinske grunner for en ekstra UL er det selvfølgelig noe helt annet.
~Mita~ Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 vet dere hva...? det er livsfarlig å leve...ingen har enda overlevd.. WOW
Buick Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Intereesant det du skriv her om stetoskop/doppler, for eg synest å huske i mitt forrige svangerskap at jordmor ikkje ville bruke doppler for mykje pga at det ikkje var heilt bra for barnet. Vil ikkje skreme nokon med dette. Spurte ikkje jordmor meir om det då, men kansje det er noko i det... Men for all del. Dei som har behov for ekstra oppfylging med ul gjer jo det under kyndige folk, så eg ville ikkje vere så veldig bekymra så lenge dei ikkje er det.
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Hadde 7 ul sist, skal på min 3 nå i september(3d/4d) og den femte som er oppfølgingsul i november. Ser ikke problemet..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå