Mippen Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg satt med tanken om å ta en ul kun for nysgjerrighetens skyld for å se min lille prins inni magen min. Er nå i uke 33 og har stort sett hørt at ul er helt ufarlig..........men!!!!!! http://www.doktoronline.no/news/2007-01/ultralyd_foster.html Jeg kommer ihvertfall nå til å vente i de få ukene som er igjen:)
pandabjørn Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 jeg har hatt 3 ul til nå er i uke 28 og skal ha min 4 ul til onsdag og det er 4d......med førstemann hadde jeg 12 ul og det gikk jo kjempe fint..!!! jeg blåser fullt i den advarselen, hadde det vært skadelig for fostere så hadde nok ikke jm hatt så mange ul på meg heller!!! stoler heller mere på jm enn denne advarselen!
Gjest Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 "Det er ikke påvist noe, men en kan ikke være 100% sikker..." Hvis vi skulle begynne å snakke slik, så vil alt være farlig. Da må vi jo være skeptisk til alt vi spiser, drikker, lukter, hvor vi bor, hvordan vi beveger oss, hvem vi er sammen med osv....vi burde kanskje isolerers totalt under svangerskapet.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 herregud... den advarselen der hadde jeg ikke brydd meg noe om.. man må snart være forsiktige med å tørke seg i ræva ..
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Det er jo veldig rart . I siste utgave av gravid står det at fagpersonell ønsker å tilby norske gravide kvinner 3 ultralyder. Uke 12, 18 og 32. Dette fordi: I uke 12 kanman se om barnet har Downs syndrom,dette vil gi vordende foreldre en mulighet til å ta det bort. Uke 18 da dette er den vi har i dag. og uke 32 for å s at alt er bra. De mener også at ultralyd er helt ufarlig. Jeg lar meg ikke skremme, og tar jeg ultralyd tidlig er det for oppfølging da jeg har mistet totalt 3 ganger,nå 2 ganger etter hverandre.
MKL07 Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Det er merkelig, jeg har hatt ultralydundersøkelsene 2 ganger pr. måned i det siste 7 måneder fordi jeg har hjertefeil og fosteret mitt måtte undersøkes nøyaktig etter jeg har hatt 2 hjertestans, heldigvis at jeg har hjertestarter som fikk meg til å leve igjen etter jeg mistet pusten 2 ganger. Fosteret overlevde i 8 uker og 15 uker slik jeg måtte be legene for å se hvordan gikk med fosteret. Også jeg kjente bevegelser av fosteret i 8 og 15 uker fordi jeg var livredd for å miste fosteret. Så fikk jeg flere ultralydundersøkelser 2 ganger pr. måned for å se hvordan fosteret har det. Det er ikke noe morsomt å se nurket slik etter jeg har hatt hjertestans, men nurket har det så fint og trygg hos meg i 29 uker nå og er blitt større hver eneste uke. Det er for tullete og bare skremme livet av mange naive kvinner som er svært overbeskyttet med fostrene sine av skremmeriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå