Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jeg har en gutt på 22 mnd, før så sovnet han med en gang, både i vogn og senga si inne på dagtid. Men så begynte han bare og tulle når han skulle sove i vogna, så nå har han begynt å sove i senga på dagtid også, det kan ta opptil en time før han sovner, bør jeg slutte med at han skal sove om dagen, han blir VELDIG grinete om han ikke sover på dagen, spesielt på ettermiddagen, så han bør få seg en dupp på dagen, skal jeg bare la han surre i senga opptil en time? Hvordan gikk det med deres barn når det begynte å slutte og sove om dagen etterhvert?
Engellen Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Her måtte vi slutte med dagsoving når Selma var ca 21 mnd. Da hadde ho holdt på sånn som du beskriver at gutten din gjør nå en stund....ho brukte veldig lang tid på å sovne i barnehagen. Dessuten var ho jo helt håpløs å få lagt om kvelden om ho hadde sovet på dagtid. Da kunne ho fint holde det gående til kl 22:30 om kvelden, og det orket ikke vi foreldre for å si det sånn! Vi la henne kl 19:30, så ho holdt "sirkus" i senga hver eneste kveld, i bortimot tre timer..... Kan jo høres ut som om han egentlig er i ferd med å bli ferdig å sove på dagtid, men det kan kanskje være en ide å prøve å droppe soving en dag innimellom i starten. Sånn at han ikke sover på dagtid hver dag, men at dere ikke kutter det helt ut med en gang liksom.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 her var victoria ca 16 mnd når ho slutta å sove heime...men i barnehagen sov ho i 2.5 time..men vart slutt på det og ganske fort...(1 mnd ca) no legg ho seg 19.30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå