♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 3. september 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. september 2007 ...Jeg mener at kansje striliseringen var misslykket feks?
Nit@™ Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Som regel fjernes jo livmoren også når de steriliserer pus, så da blir det jo litt vansklig ;o) men om det ikke er gjort kan det vel hende der som på mennesker at steriliseringen ikke er 100%?
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 Nei, du skjønner at pusen vår har vært borte en stund..Siden 8 juli faktisk... OG i går ringte vi ei klarsynt dame, for morro skyld mest, for en bekjent av oss har funnet igjen begge hundene sine etter hennes beskrivelse, to ganger. Og hun lurte på om pusen var sterilisert, for hun kunne se masse kattunger!?.... At hun ikke var død, at hun ville komme hjem, og at hun var i nærheten... Så derfor så lurte jeg litt på dette da... Kan ikke påstå at jeg merket at pusen vår var noe særlig tykk siste tiden vi så henne men.... Eller så har hun tatt til seg noen andre sine kattunger kansje?
Neijasså... Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Er litt begrepsforvirring ute og går når det gjelder katter. Hunkatter steriliseres ikke, de kastreres. En sterilisering av katt ville (som for mennesker) innebåret å kutte egglederne og etterlate eggstokker og livmor. Dette ville ført til at man fikk alle problemene med løpetid, ja til og med verre enn før, da løpetiden tar slutt når katten blir drektig (noe hun altså ikke kan bli hvis hun er sterilisert). I tillegg så er katter veldig utsatt for livmorbetennelse. Av disse grunnene brukes ikke sterilisering på katter. Derimot så fjerner man både livmor og eggstokker på hunkatter, dermed er det helt utelukket at pusen din kan ha fått unger, dessverre. Virker også veldig usannsynlig at hun skal ha tatt til seg andre unger også, siden hun hverken vil kunne produsere melk eller har "morsinnstinkt-hormoner lenger" (i og med hun ikke har eggstokker). Så denne gangen er jeg nok redd for at den synske tar feil. Men håper selvsagt hun har rett i at pusen din kommer hjem igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå