Gjest Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 ... jenta vår fikk en estimert fødselsvekt på 3,8 kg. Hun lå litt over gjennomsnittet da, for jenter veier visst gjennomsnittlig 3,5 ved fødsel. Veslemor veier visst nå allerede 2,2 kg, eller noe. Jeg er i uke 32+0 i dag. Hva sier dere, dere som vet? Er jenta vår veldig stor??? Er så redd for å få en jente på fem kg, for det virker så vondt å føde en så stor baby... Men ellers var alt bra med vesla. Har lagt seg med hodet ned, men legen sa ingenting om det var festet eller ikke...Er fornøyd med timen på Ullevål.
Tussa og Sofie Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Har ikke noe greie på deg jeg altså, men hvis de estimerer 3,8 er jo ikke det så enormt da, eller er du redd for at de tar feil og at hun er enda større? Går sikkert veldig bra )
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Ikke gru deg, jenta di blir kjempefin! Det er dessuten ikke fødselsvekt det går på, men omkretsen på hodet, om det er verst å føde eller ikke. Min baby ble estimert til 4100g for en uke siden... og jeg har enda ikke født. Men jordmoren min er 150 høy og har fått babyer på nesten fem kilo, uten at hun revnet engang.
prinsesse14okt *KLAR!!* Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 jeg var i uke 31 + 4 og da veide min 2300 +/- 300 gram og de trodde nå at denne ville bli innenfor "normalen"... :-)
Marianne87 Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 når er det en blir sendt til vekst måling? blir alle det før fødsel?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Ok... Takk for svar jenter!! Regner med at jeg er nervøs for hvordan jeg skal klare å få ut en baby hvis den stor, men ut må den jo uansett. Vi får se hva det blir til da. Mye kan vel skje på åtte uker??? Jeg tror ikke alle blir sendt på tilvekstkontroll. Vi får ekstra oppfølging fordi vi mistet et barn i november 06. Derfor har vi fått tett oppfølging hele tiden, og skal tilbake igjen på ul om en måned!! Det gleder vi oss til,og vi er takknemmelige for all ul vi har fått, men vi har måttet betale en veldig dyr pris!! Og den må vi leve med hele livet, at vi har en datter for lite...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 "Det er dessuten ikke fødselsvekt det går på, men omkretsen på hodet" Riktig, inntil et visst nivå. Når ungen er 5 kg så spiller ikke hodeomkretsen så stor rolle. Snakker av erfaring.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 "Tilvekstkontroll" kalles som regel kalt vektestimering og er et tilbud for de som av en eller annen grunn mistenkes å ha et barn som er større eller mindre enn "normalen".
Tulletutta Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Min baby var ved min ved min vekstestemering forje torsdag 2200 gram. Var da 32+4. Eg sa til legen at eg hadde lest i svangerskaps boka at han skulle være rundt 1800 no, då såg han berre rart på meg og sa at dei ligger som regel over 2kg nå. Babyen min vart estimert til å bli rundt 3,7 kg-3,8 som er vist heilt normalt, venter gutt eg då så kanskje det har noko å sei. Grunnen til at eg fekk vekstestemering er for eg er lavere enn 1,60 og mammo mi har diabetis og då ligger eg i risiokosonen for å få svangerskapsdiabetis og der av ein stor baby. men Han låg heilt på prikken i vekt, men hadde litt større hodeomkrets min innenfor normalen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå