FuriLaks Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Lettere oppgitt her nå. Mamma som jeg i grunn har et ganske dårlig forhold til, ringte meg nå og skulle fortelle at "vi har blitt enige om å opprette en konto til Nataniel som vi kan sette inn gaver på nå og i fremtiden!" (Skikkelig fornøyd med seg selv.) Så sier jeg at jeg synes det er kjempefint at de vil gi han pengegaver, men en konto er ikke nødvendig fordi vi skal lage en konto til han selv og at de heller kan få det kontonummeret. Og da blir det fullstendig krise for henne, det var jo liksom det at de skulle opprette en konto som var en stor del av gaven, må skjønne! For det første ville hun ikke si hvem "vi" er (hun bor alene) og for det andre skal jeg liksom få dårlig samvittighet fordi jeg ikke ser nødvendigheten av to forskjellige kontoer til mini og heller ikke ser hvor "nobelt" det i følge henne var å lage en konto til han.. Hmmm. Det er vel det som kommer inn på kontoen som er gaven, eller?? Hehe. Jeg blir helt matt av den dama der. Er vel ikke jeg som er helt på jordet vel?
Mikaelle7 Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Kjenner jeg blir litt matt jeg også på dine vegne... Nei, du er ikke helt på jordet
blond Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Tror dere sitter på hvert sitt jorde, jeg. Hva med å bygge en bru?
Fraggelhysa! Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Hun kan ikke opprette en konto i hans navn.. Da må både du og far skrive under på papirer i den forbindelse. Så du kan jo bare si lykke til.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Så enden på regla ble? Jeg hadde nok latt henne fått starta en konto, og heller satt inn penger på denne kontotoen, da dere ikke har fått oprettet en egen enda.. Men klart, nå vet ikke jeg noe mer om forholdet deres da, kan jo hende det er flere grunner til at du reagerer som du gjør..
Blue Lady Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Tror igrunn ikke hun har lov å oprette konto i din sønns navn. Sist jeg spurte var det bare foreldre som kunne gjøre det. Skal hun lage konto til han må den stå i hennes navn, da vil jo hun også kontrollere kontoen..
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Oij, det visste jeg ikke var et issue for noen. Jeg selv hadde 3 kontoer som liten. en som mamma oppretta, en som farmor og farfar oppretta, og sist, en som bestefar ordna. De sto i mitt navn, men jeg kunne ikke røre de før jeg var 18. Er vel bare kos for de og lage en egen konto vel? )
Meg + 2 prinsesser Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Hvis min mor hadde kunnet kontrollere kontoen til barnet mitt, så hadde jeg nok heller opprettet en egen jeg også.
FuriLaks Skrevet 3. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2007 Jeg sa hun bare måtte opprette en konto, så fikk han heller ha to da. Eller så kunne de få kontonummer av meg og heller bruke det. Kasta egentlig ballen over til henne, så får hun gjøre det hun syns er det beste. Regner jo med at hun og "de" er like opptatt av at det er hans penger som det jeg er. Men jeg er ganske sikker på at det går en dag eller to, før hun ringer og spør etter kontonummeret, og hele greia er glemt. Så det er ikke noen big deal egentlig, men jeg blir bare matt matt matt:)
FuriLaks Skrevet 3. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2007 blond, den brua tror jeg trenger flere byggesteiner enn det fins i verden, dessverre.
Monajenten Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Hmm...sikkert jeg som er rar her, men begge mine to barn har fått konto av mommo og moffen i dåpsgave (som står på deres navn.) De har fast trekk i mnd. og de satte inn 5000,- til dåpen. Syns det er utrolig snilt av dem å ha egne kontoer til dem, som skal gå til bl.a. utdannelse, og jeg er veldig takknemlig. At jeg selv har egne kontoer til dem, ser jeg ikke på som noe problem. Gjør vel ingenting at de har to kontoer:)
FuriLaks Skrevet 3. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2007 Nei, det gjør selvfølgelig ingenting, bare koselig det. Var bare det at de ikke skulle sette inn fast der, bare bruke den til bursdager osv. Derfor syntes jeg det var litt unødvendig bare, siden han har en konto allerede. Men så lenge alle vil Nataniels beste så er det jo akkurat det samme:) Jeg resigner.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå