Gå til innhold

Gravid igjen..litt for tidlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg har en gutt på 6 mnd, og nå har jeg oppdaget at jeg er 4 uker på vei med neste.. Jeg føler meg så i tvil om hva jeg skal gjøre. Vil jo gjerne ha et barn til, men kjenner at tankene ikke er i modus for ett nytt svangerskap allerede. Det var jo nå jeg skulle begynne å gjøre mine egene greier uten barn, trene, drikke rødvin med venninnene mine, ta opp hobbyene igjen...men abort er jo så drastisk...Sukk. Noen som har erfaringer og råd å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gjør akkuratt det du føler for.. skal du ta abort råder jeg om å gjøre det fortest mulig.. ikke se på det i magen som et barn... enkleste senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker, men lurer på om jeg er i liknende situasjon. Har en gutt på 3mnd, og begynner å frykte at jeg er gravid... Har veldig lyst på flere barn, men ikke før om et år. Tidligst!

Blir nok abort på oss hvis jeg er gravid. Er drastisk, og ikke noen ønskesituasjon, men et nytt barn nå er virkelig ikke ønskelig.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg helt igjen. Har en gutt på 7mnd og vi hadde snakket om 2 tette barn men da mere feks 2-3år imellom. Men så fant jeg nå for kun få dager siden at jeg var gravid(og bekreftet hos lege idag). når jeg fikk mistanken selv for noen dager siden så var jeg helt fortvilet og var fast bestemt på at abort var tingen. Men så fikk jeg og samboer snakket om dette og veid for og imot og vi fant ut at det var like greit å bare kjøre på og "bli ferdig med det". Spesielt det at jeg var kommet iform igjen og trente og koste meg og jeg har akkurat begynt i jobb igjen etter permisjonen var grunner som talte for at jeg ikke var klar for en ny runde. og jeg hatet å gå gravid, det var bare helt forferdelig. Slapp og dvask og bli tykkere og tykkere he he. Men vi fant ut at hvis vi ikke gjorde det nå så kom jeg sannsynlig aldri til å ville starte den prosessen igjen.

avgjørende momenter for oss ble at jeg har vokst opp med en ett år yngre søster og vet hvor hyggelig det er med tette søsken. man har alltid lekekamerater i ferier, helger, familiemiddager, søndagsmorgen før foreldre orker å stå opp etc he he

når vi er ferdig med bleiestadiet så slipper vi aldri mer å gå tilbake dit he he

og så passet det ypperlig for meg iforhold til jobb situasjon og bli ferdig med de barna jeg skal ha så fort som mulig.

itillegg så tenker vi på alder her også. vi er 30 begge to og synes det er en flott alder å få barn i, samt at vi har mange vennepar som ikke klarer å få barn så det blir litt dumt å velge bort barnet og så om noen år når vi vil ha det siste barnet så klarer vi ikke å få det til da.

 

Det er mange pluss og minus for begge valg, og det er jo det som gjør at det er så vanskelig å ta et valg. For begge valg er like riktige basert utifra hvilke kriterier dere legger til grunn for valget.

 

Men vi gikk fra abort til å nå virkelig håpe at dette går bra og at spiren ikke løsner.

 

Lykke til med valget dere har foran dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du skal beholde jeg..blir jo kjempe kjekt når barna blir større..får masse glede av hverandre..

 

teit å ta abort fordi det "ikke passer " no fordi du skal ut å drikke og kose deg med venninnene dine

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid med nr to når nr en var ca 7 mnd. Var langt på vei da jeg fant det ut!! Hadde akkurat blitt tilbudt en fin jobb så det kom litt ubeleilig, men det gikk ikke mer en en ukes tid før gleden kom! Lykke til! Det kommer til å gå helt fint!! Bare spør om du lurer på noe! Gratulerer så mye!! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du bør tenke deg godt om før du ev tar valg om abort. jeg tok selv abort for et år siden. Og angrer fryktelig, samboer og jeg snakket mye om å beholde eller ikke,men havnet på abort. Jeg tok kirurgisk abort,noe som ikke var smertefullt,hverken før eller etter. Hvis dere bestemmer dere for abort bør dere gjøre det så raskt som mulig. Og jeg forstår hvis dere velger det da dere "nettopp" har fått et barn. Det jeg gjerne vil få dele med deg er at jeg har hatt en skyldfølelse siden. Har to gutter fra før.Og har store vanskeligheter med å klare tanke på å bli gravid igjen.Tenker da på hvorfor skal jeg kunne velge at dette barnet skal vokse opp men ikke det andre?+. Uansett hva gir meg rett til å velge at dette barnet skal leve,men ikke det barnet som jeg tok abort med for et år siden. Håper jeg ikke har skremt deg på noen måte. Jeg ønsker bare at andre i den situasjonen som dere er i nå er vanskelig, og at dere ser om dere alle muligheter som er der.

 

All Lykke med valget dere kommer til å ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer meget sterkt på at en organisasjon driver propaganda i dette forumet! Det bør dere holde dere for gode for. Dette er et forum hvor det skal være lov å tenke høyt, uten moraliseringer. La nå jenta få tenke!! Vi lever i et fritt land- uten tankepoliti!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel du er en smule drastisk i dine uttalelser, og det er lett å sitte på sin høye hest og moralisere over andres valg. Nå tar jeg meg heldigvis ikke nær av uttalelsene dine.

Jeg mener at man får lov å vurdere valget abort ut fra de premisser som gjelder i sin egen livssituasjon. At noen vurderer de argumentene som egoistisk, er for så vidt greit. For meg er dette realiteten og status i mitt liv nå, og jeg er glad for at man kan få velge. At jeg benytter abort som prevensjon er overhodet ikke tilfellet.

 

Forøvrig takk for andre rasjonelle og voksne tanker. Det gjorde situasjonen klarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bare for å oppklare så, tok jeg avstand fra det innlegget som står over mitt innlegg i bloggen (der hvor innsender har lagt til en link for abortfilm=propaganda). Og jeg støtter deg som vurderer om du vil ta abort eller ikke :) Det er en kvinnes rett. Synd at det ble misforstått. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En organisasjon driver propaganda? Har ikke sett noe slikt her jeg, men du mener kanskje at enhver som linker til et eller annet på nettet representerer en organisasjon? Ikke den skarpeste kniven i skuffen du tydeligvis.

Det er heller ikke propaganda, det er rett og slett et videoklipp som viser FAKTA - opptak fra en abort. Om noen blir støtt av det, bør de ikke gjennomføre en abort. Linken viser bare konsekvensene av handlingen trådstarter vurderer.

 

Apropos tankepoliti: Snakk om å kaste stein i glasshus! Du er visst så ekstrem at KUN de som mener det samme som deg skal få lov til å uttrykke seg. Det er rimelig sykt.

 

Med tanke på det svært umenneskelige og groteske menneskesyn du synes å ha, håper jeg du ikke har barn eller planlegger å få noen.

 

Noen som agiterer FOR abort skal f*en meg tåle å se barbariet de støtter! Om det er for brutalt å se på, er det åpenbart tid for å bytte standpunkt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte på sin høye hesr og moralisere? Du er fordomsfull.

Du beskrev din situasjon, og det er rimelig kvalmt og sykelig egoistisk å ville bruke abort som prevensjon kun fordi du har lyst til å drikke vin med venninner og bruke mer tid på hobbier. Groteskt menneskesyn. Æsj.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg du må slå opp i fremmedordboka. TDet er ikke jeg som er fordomsfull her.

Og i tilfelle du ikke fikk det med deg, her er det ikke snakk om prevensjon - men å løse en situasjon jeg har kommet opp i. Du vet faktisk ikke om jeg kanskje brukte prevensjon da jeg ble gravid!? Det er noen det også skjer med, og det kan du jaggu meg være litt ydmyk for. Du bør kanskje sette deg litt inn i problemstillingen og stille noen spørsmål, før du uttaler deg så bastant. At du velger å karakterisere mine argument som egoistiske, må du gjerne gjøre. Poenget mitt var at jeg ønsket å bruke mer tid på andre ting nå, etter å ha vært gjennom svangerskap-fødsel og spedbarnstiden. Jeg kan ikke se noe ulovlig med det? Det kan høres ut som om du ikke har barn enda. Det er trist å lese innlegg som dine her på Bim. Heldigvis lever vi i 2007, og valget er mitt. Forøvrig bruker jeg ikke tid på å kikke på linken du skrev. Jeg synes du skal finne deg en annen nettside å proklamere ditt syn på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:) tittet inn her og så at her var det tydelig mange med mange tanker og følelser i sving. Synd at dette forumet blir brukt til noe annet enn å støtte og råde kvinner i forskjellige livssituasjoner.

Jeg er snart 5 mnd på vei med min første, dette er mitt tredje svangerskap med samboeren min, jeg ble gravid som 18 åring og vi hadde vært sammen i to mnd, p-pillen virket ikke og jeg fantes ikke klar for et barn på den tiden. Jeg tok en medisinsk abort, noe som var veldig enkelt og greit, og det beste for kroppen min. Det var ikke snakk om å bruke abort som prevensjon, det var snakk om å ta det valget som var det rette for meg og min samboer. En abort er ikke moro, men det er vi klar over alle sammen. alle valg er ikke like lette. Jeg har ikke angret et sekund på det valget for det var det rette å gjøre for meg. Hvis du føler at du ikke er klar nå så venter du, det er mitt råd. en abort er ikke moro, men å få barn er noe man skal glede seg over og hvis du ikke ønsker deg dette nå av hele ditt hjerte burde du vente. Det er din kropp, ditt liv og din rett. Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for, og håper at det du ender opp med er det som du føler er det rette for deg og din familie.

 

Mvh meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner ble gravid med nr 3, og det var tett etter nr 2, og overhodet ikke planlagt. Men hun bar frem barnet, og vet du hva? Den lille gutten ble redningen til storesøsteren som fikk leukemi. Barn nr to matchet ikke den eldstes benmarg, men nr 3, som ikke var planlagt og kom ubeleilig, hadde benmarg som matchet perfekt. Jeg tror en skal være forsiktig med å luke bort når det ikke passer. Uten denne gutten, hadde de bare hatt ett barn. Det er en mening med hvert barn, og alle er like verdifulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke komme og fortelle at hun dreper et barn. Du er en ond person som sier det. La hun nå for guds skyld ta det valget selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. skjønner at mange følelser er i sving.. er kanskje hormoner som er litt i overkant her.. Jeg kjenner at jeg ble litt skuffet når jeg leste denne kranglingen og debatten.. Dette er en side hvor man skal få råd og støtte.. Selvsagt kan man få råd til å ikke ta abort, men ikke komme med kjeft osv. Vi lever i et land der abort er tillatt og ferdig med den saken! Du burde gå andre steder for å debattere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gravid igjen... Vi er i nøyaktig samme situasjon, men vi har en 6 måneder gammel pike, og jeg er nå i 6 uke. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre i en slik situasjon. Ikke alle er klare for en ny runde så tidlig. Vi er ikke i tvil om at vi skal beholde nurket, men jeg tenker mye.... Uansett, dette er ditt valg, ingen kan gjøre det for deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...