Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Ser det er en del debatt ang å ta med stebarn på ferie.. Vi har et litt annet problem og det er at vi ikke får lov av biomor til å ta med stebarn på lange utenlandsturer.. Derfor har vi nå sluttet å spørre og reiser da heller uten stebarnet.
drømme_mamma er gravid Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 dere bør kanskje finne ut av hvorfor biomor ikke gir dere lov å ta med barnet til utlandet. og for barnets skyld bør dere finne på noe med det, feiretur i norge, slik at det barnet føler seg inkludert. her kan det være at biomora er vrang, men synes usansett dette ikke bør gå utover barnet
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Hmm... kanskje de har planlagt å reise til Somalia for litt omskjæring, eller Pakistan for litt tvangsgifting. Eller Afghanistan for litt misjonering. Alt kan skje. Forstår godt moras bekymring. Utlandet er farlig.
Kreoline Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Aldri om jeg lar en sjalu eks styre mitt liv gjennom barnet sitt, amen. Har vi som familie lyst å reise til syden, da reiser vi til syden, med eller uten stebarn. Det skal ikke gå utover vårt liv og ferieplaner at mor ikke unner barnet sitt det godt. Man tar da med seg barnet på tur to uker til farmor, dersom man ikke har råd til å reise på to ferier.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Vi hadde det samme problemet i sommer. Mor nektet oss å ta barnet med til utlandet. Vi kontaktet da advokat. Og fikk som svar at i tråd med loven, kan mor IKKE nekte far å ta barnet med til utlandet i ferien, så lenge det ikke er fare for kidnapping. Og da snakker vi reelle fare, ikke hva mor føler og tenker. Advokat skrev følgende: 1. Hvis hun nekter å utstede pass, så kan dere likevel be om det hos politiet og de vil sende ut brev til henne med frist for å begrunne hvorfor hun nekter. Hvis hun ikke har en veldig god grunn vå vil pass likevel bli utstedt. Politiet vil altså kunne utstede pass på tross av at mor nekter dette. pass er da et "bevis" på at barnet har lov til å være med dere, selvom dere ikke har daglig omsorg og foreldreansvar. Håper dere får ta barnet med på ferie. Vi hadde det helt topp i hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 De mødrene som nekter dette, er som regel redde for at barnet skal få de beste ferieminnene fra feriene med far og stemor. Jeg hadde slike vonde tanker selv da jeg var alene med sønnen min. Kunne ikke reise på tivolier og sånt fordi jeg er redd for karuseller. Jeg hatet når gutten kom hjem og fortalte om karusellene han og far/stemor hadde tatt. Men nå er jeg selv gift, og mannen min bidrar på det området, så nå dro vi til Liseberg i sommer. Det er ikke lett å dele barna med andre skal jeg si dere.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Innspillet på pass var flott, da vet vi det. Vi får heller ikke lov å ta med datteren til sambo på utenlandsferie. Dvs vi får lov når biomor har en bra periode, og så kan hun plutselig skifte mening og si at "det passer ikke likevel" dersom hun ikke får viljen sin. Om vi har bestilt tur eller ikke er revnende likegyldig for mora. Da har hun bare et ekstra pressmidddel når hun ber om penger eller når hun ikke får viljen sin på andre områder... Jeg kjøpte en flott og dyr vinterjakke til jenta som jeg ville hun skulle få med seg til mor (der hun er 85 % av tiden og går på skole). Den kastet mor i søpla, jenta var livredd når hu fortalte meg det i tilfelle jeg skulle bli sint...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Anonym over... Det siste du nevner, har vi opplevd også... At moren har kastet dyre og flotte klær som jeg har kjøpt til jenta. ( Faren...mannen min har aldri kjøpt noe til jenta selv)
DolphinGirl Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 det høres jo helt sykt ut at hun kaster klær!!! Det går jo utover jenta, ingen andre. Her opplever vi bare at mor beholder de fine, nye klærne vi kjøper, og så får vi tilbake slitte klær som er for små....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå