Gå til innhold

Hvor tildig kan jeg teste meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Christina+1pp
Skrevet

Hadde EL på fredag eller lørdag. Men har menssuringer enda...synes dette er så rart.

Lurer på om jeg er gravid...må jeg vente i 13 dager (ikm) før jeg tester meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og nei. Slik jeg har forstått det skjer implantasjonen av egget ca. 7-8 dager etter eggløsning. Det er først da kroppen begynner å produsere hormonet hcg, og det er nivået av hcg i urin man måler når man tar en graviditetstest. Det betyr at man må vente ennå noen dager etter implantasjon før man eventuelt kan teste positivt. Det avhenger selvfølgelig litt av syklusen din når du tidligst mulig kan teste positivt, men det sies at Clear Blue-testene gir følgende resultater ut ifra dager før IKM (IKM = ikke kommet mensen, altså den dagen man forventer ut i fra egen syklus at mensen skal komme): 4 dager før IKM: ca. 50 % av de som var gravide testet positivt, 3 dager før IKM = 70 %, 2 dager før IKM = 85 %, 1 dag før IKM = 90 %, På selveste IKM dagen = 99%. Dette er bare ca. tall da jeg ikke husker NØYAKTIG prosenttall. Allikevel er dette basert på store grupper, så variasjonene blant hvert enkelt individ er også store. Noen opplever feks. at de er såkalte "sene testere", og får dermed ikke positiv test før flere dager etter IKM. Med andre ord: Ingen fasit for EN person, men antakelser ut fra grupper av personer. :-D LYKKE TIL!

Skrevet

Jeg testet positivt 9 dager etter El og 3 dager før IKM.

Fikk negativ test 4 dager før IKM så ble ganske overrasket da testen lyste POSITIVT dagen etter.

Lykke til, håper du har fått det til denne måndeten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...