Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Har en liten gutt på 10 mnd som har 39,5 i feber. Bør jeg gi ham stikkpille? Og er det vanlig med løs mage når de har feber?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Gi nå stakkaren ei pille ja.
Gravenstein Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Ved feber over 39 gfrader kan du gi stikkpille. Prøv først å kle av gutten og gi rikelig med drikke. Jeg gir stikkpille hvis barnet virker plaget, ellers ikke - for det beste er at immunforsvaret ordner opp selv. Det er ikke vanlig med løs mage ved feber - men hvis poden er i ferd med å få tenner får de gjerne feber. Løs mage er ikke uvanlig når de får tenner. God bedring
Giggi, venter mai barn Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Hei. Samme situasjon her i gården... Har ei tulle på 8 mnd.. Har hatt feber siden lørdag, men var helt oppi 39,8 i dag.. hun var også veldig løs i magen i stad... Håper det går over snart, ikke noe morro når de små blir syke. Vet hun har noen tenner oppe som er på gang, så er nok derfor... Har gitt henne paracet - stikkpille jeg da... Hun er så slapp og sutrete ellers.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Kle av han og ta feks på han bare en ullbody.. De hjelper og regulerer varmen. En kan gi stikkpille når temperaturen overstiger 38 grader... Løs mage vet jeg ikke om, men få i han rikelig med drikke om du klarer det slik at han ikke blir dehydrert i tillegg.. Kanskje du og skulle ringt legen i tillfelle og hørt hva han sier. Mulig at du må ha mixstur siden han har løs mage og stkkpilleren kanskje kommer ut før den har begynt å virke..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Jeg gir ikke febernedsettende før den er over 39,5eller de har ubehag.. Feberen har en hensikt og det er å bekjempe infeksjoner
Gunni_2 Skrevet 3. september 2007 #7 Skrevet 3. september 2007 Jeg gir stikkpille når ungen viser tegn til at han har det vondt når han har feber , eller hvis feberen er over 39 og jeg ikke får i han noe å drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå