Gå til innhold

pheew det er mye arbeid som ligger bak planlegging av dåp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og spesielt når det ikke bare er for en, men for storebror på 5 1/2 i tilegg.

Er det noen som har noen lure råd, ideer de vil dele tar jeg imot all info med åpne armer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg skal ha daap selv, og alt jeg vil gjoere er aa bestille noe mat og kjoepe noen servietter... er det mye mer man maa gjoere? :-))) Har ikke helt energien..

Men saa sendte mor daapskjolen og det er jo et svare styr bare med den..

Skrevet

kanskje litt sent å si nå, vet jo ikke når dåpen er, men begynn å planlegge tidlig!!

Forhør deg litt rundt, om du kan få litt hjelp de siste dagene til borddekking og matlaging, hvis du skal lage maten selv. Få familie til å ta med noen kaker, og handle inn tidlig det du kan (drikke o.l kan jo stå en stund)

Til første dåpen vår bestilte vi snitter og hadde selskapet i et annet lokale, denne gang laget jeg maten selv og hadde selskapet hjemme. Sverger til den siste måten. Bakte kaker og bestilte kaker, hadde enkel borddekkorasjon og enkle blomster. Og hjelp av mamma siste dagene. Gikk som en drøm alt sammen og dåpen ble perfekt!!!

Skrevet

Synest ikke det var så mye å planlegge.. Jeg er alenemor og det gikk ganske greit. Bestilte snitter, hadde besøket hos mine foreldre.. Kjøpte servietter på nille (blå servietter med stor blå rosepå), blå telys, geleperler og steiner på sparkjøp (geleperlene er slike som blir større når en har dem i vann), vaser på IKEA til 5 kr stk og 20 hvite roser til å pynte med. Kaker bakte min mor og en tante.. Hadde tre kaker + is og jordbær. Da var vi 20 stk til sammen. Var 3 barn og de hadde jeg hotdog til. Kjempe smart... Ellers finner du gode ideèr på:

www.dku.no

www.daapssiden.no

Kan se om jeg får lagt ut et bilde på siden min av det ferdigpyntede bordet,så kan du se hvordan jeg gjorde det...

Og lykke til.

Skrevet

Syns egentlig ikke det var så mye å planlegge jeg da...:-) Bestilte mat og en dåpskake som kom på døren etter vi hadde vært i kirken. Bakte noen kaker selv + familie bakte litt. Kjøpte inn brus, kaffe, bordkort etc.

Hadde bestilt blomsteroppsatser som jeg hentet dagen før dåp og hadde bestilt servietter og lys..

Hmm, egentlig ikke så mange tips til deg altså...:-)

jeg tok litt om litt jeg..

Skrevet

Hvordan får jeg sett bildet ditt? trenger sårt litt inspirasjon til pynting av bordet=)

Skrevet

Hi, hi, fant det=) jeg og data, sier jeg bare;p Fint bord da, men litt vanskelig å se ordentlig bare=)

Skrevet

Trykk på nicket mitt også bilder eller album

Skrevet

jeg syns heller ikke det var så masse å planlegge... jeg hadde dåp på søndag og eksamen på mandag... så eksamenslesing og dåpsplanlegging måtte gjøres samtidig, og det gikk helt greit.

vi laget hjemmelaget biff stroganoff, så fikk jeg tanter og bestemødre til å bake kaker.. laget bordkort av blå papp og noen søte klistremerker. også kjøpte jeg lys og bordpynt i blått...

Skrevet

Lagt ut ett til.. Kanskje en ser litt bedre der... Kan ikke love, var ikke jeg som tok bildene,så er litt misfornøyd selv og,,

Skrevet

Hmm jeg finner ikke noe bilder på profilen din..

Grunnen til at jeg kanskje syntes det ble litt mye er at jeg har fått unna det aller meste i dag i løpet av en 2 timers tid.

Pluss jeg måtte ordne en del andre papirer i tillegg.

Men men det er utrolig å man kan få til.

Det jeg tenkte på med tips etc. var om det var ting dere gjorde som dere fant ut var en veldig god idè eler noe dere ønsket dere hadde gjort etc.

Skrevet

Skal du ha bilde til takkekort, så ta det tidlig på dagen. Vi endte opp med en sutrete og overtrett gutt som ikke ville noe på slutten av dagen. Men etter litt søvn og mat,så fikk vi heldigvis tatt flotte bilder. Ellers tok vi bilder av småen sammen med besteforeldre, oldeforeldre, søsken og fettre/kusiner av barnet, tanter og onkler, faddre, foreldre osv. Det jeg angret på, var at jeg ikke fikk tatt alene bilder av hver fadder sammen med barnet- kun felles foto.

Jeg ammet småen da jeg kom hjem fra kirken, tror det er lurt, da er han mett og god mens dere spiser og koser dere. La evt søsken, fettre, kusiner osv underholde han når de er ferdig med å spise. Her fikk de eget barnebord og lov til å gå fra bordet da alle barna var ferdig å spise (hotdog)., Det synest jeg var smart og de likte det og.

Ellers så pynt bordet dagen før. Start tidlig, tok lengre tid enn det jeg hadde trodd.. Ha med noen som kan se etter småen mens du gjør det, jeg sprang frem og tilbake...Men fikk tilslutt min søster til å trille en tur. Hent maten dagen før eller i godt tid slik at den er kommet i hus til dere kommer hjem fra kirken. Da er dere sultne..

Hadde ikke noe form for bordkort, men tenkte litt på hvordan de satt selv om vi ikke brukte fysiske bordkort,så plasserte vi gjestene selv. Ønsk velkommen og takk for at de ville tilbringe dagen sammen med dere.,

Ha et eget gavebord, skriv opp etter hvert dere åpner gavene og hva dere fikk av feks. besteforeldre osv.. Da er det lettere å takk i etterkant om dere skal skrive: "takk for det flotte bestikket vi fikk av dere"

Laget personlige invitasjoner med bilde av gutten min også skrev jeg dem slik at det var han som inviterte og gjorde det samme med takkekortet ( han som takket for gaven).

Og husk. Ha godt tid om morningen. Uforutsett bare ting skjer som regel når en har det travelt.. Her fikk jeg bæsjebleie når vi skulle ut døren, men hadde godt tid, så var uansett i kirken 30 min før gudstjenesten. Hadde med kjolen og lot småen bare gå i body og strømpebukse til kirken også hadde vi klær som vi tok på da vi kom hjem. Om du ammer,så amm han rett før dere skal opp eller gi han flaske. Da er han mett og rolig.

Hmm.. kommer ikke på mer i farten..

Skrevet

Tuuuuuuuusen takk. Dette er til stor hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...