Gå til innhold

Bading i basseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om akkurat 21 dager. Moren min, som mener at dagens gravide er hysterisk for alt og alle, sier at det ikke er bra å bade i basseng de siste tre ukene. Dette pga infeksjonsfare.

Men har dette noe å si dersom ikke vannet har gått? Hadde tidlig vannavgang med nr 1 og da fikk jeg bare lov til å dusje. Men så lenge ikke vannet har gått er det vel heller ikke infeksjonsfare?

Tror dette er den eneste tingen som moren min mener at du ikke skal gjøre når du er gravid,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener å ha hørt at man ikke skal bade 6 uker før/etter fødsel, evt om slimproppen har gått før dette.. så jeg tror nok moren din har rett på dette iallefall..

Skrevet

Min Jm Har sagt at jeg kan svømme fram til vannet er gått:)

Skrevet

Det er ikke noe fare ved å bade i basseng frem til fødselen. så lenge slimproppen din ikke er gått. Badet i basseng senest 2 dager før siste fødsel og fikk ikke noe infeksjon.( var i basseng 4-5 dager i uken gjennom hele svangerskapet) Så bare ta deg en svømmetur å kos deg.

Skrevet

Her jeg bor har de jo bassengtrening for gravide så tror ikke det er farlig akkurat.

Skrevet

Du kan være i basseng frem til vannet går.

Du skal IKKE være i basseng før 6 uker ETTER fødsel.

Går på basseng-trening for gravide og dette varer frem til fødsel/vannet har gått.

Skrevet

Det er boblebad vi skal holde oss unna mot slutten av svangerskapet pga infeksjonsfare. :-)

Skrevet

jeg begynte på bekkenløsning-trening i basseng da jeg hadde tre uker igjen til termin...har fire dager igjen nå, og er i bassenget sammen med andre gravide to ganger i uken. Dette er gjennom lege og fysioterapeut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...