Nesly Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Venninna mi hadde lagt ut en del bilder fra bryllupet mitt på facebook, både fra kirka og festen. Var også noen bilder av sønnen vår der. Syns ikke noe om at disse private bildene var kjekke å la ligge ute på facebook, hadde ikke sett dem før selv.. Har selv bevissst valgt å kun ha et profilbilde, og legger aldri ut bilder av andre uten å spørre om det er greit først. Så skrev en sms til henne om spurte om hun kunne ta dem vekk. Var det greit at jeg ba henne om dette eller bør man tåle slikt når man lager seg profil på facebook? Hvordan hadde dere reagert på dette?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Hadde nok gjordt som deg å bedt henne om å fjerne de. Selv har jeg gitt klar beskjed til kjentfolk at de ikke får legge ut bilder av meg og mine, uten at jeg har sett det først.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jeg syns du selv skal få velge hva slags bilder som blir lagt ut av deg og din familie, Er ikke du komf med det så greit å gi beskjed
lille_sol Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 Synes din reaksjon var helt normal! Har selv noen bilder liggende på facebook,men de har jeg valgt ut med omhu selv:) Hvis noen hadde lagt ut masse bilder av meg og ungene (som jeg ikke ville ha på nettet) så ville jeg selvsagt sagt i fra:)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Jeg ville bedt henne fjerne alle bildene fra bryllupet mitt. Det er ikke noe jeg ville ønske å dele med all verden. I ALLE FALL IKKE på et nettsted som forbeholder seg retten til å gjøre akkurat hva de vil med ALT som legges ut på sidene..........
HTC Skrevet 3. september 2007 #6 Skrevet 3. september 2007 Nå har jeg aldri vært inne på facebook, men synes du må bestemme selv om du ønsker bilder av deg selv og din familie der inne. Jeg hadde ikke likt det. Derimot synes jeg kanskje det beste ville vært om du ringte venninnen din for å si i fra, ikke sende sms. Hadde jeg gjort noe min venninne ikke likte, ville jeg synes det var best hun ringte meg og ikke tok det opp pr sms.
Nesly Skrevet 3. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2007 Takk for støtte !! Kan tro jeg ble stresset og litt sinna da jeg så alle bildene hun hadde lagt ut. Da jeg skrev sms en til henne svarte hun at hun trodde jeg syntes det var kjekt.. men har tatt dem vekk nå, heldigvis. Hun er litt korttenkt iblant..
Dotten Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 Jepp. Helt greit. Man skal spørre først synes jeg. Jeg har også bedt ei venninne fjerne bilder av meg fra fjesboka. Har profilbildet av meg selv, men vil ikke ha andre private bilder av meg selv der ute. Hun fjernet dem, så er ok det. Om hun ble snurt vet jeg ikke, men hun sa nå ikke noe om at hun ble fornærmet e.l. Skulle bare mangle forresten. Folk er altfor slepphendte....!!!!
Gjest Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 Jeg ville spurt først før jeg la ut bilder av andre. Det skjønner sikkert venninnen din også, hun ble sikkert bare litt overivrig etter å vise fram det lykkelige paret
Gjest Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 Jeg har gjort det samme selv- er bare rett og rimelig at man sjøl bestemmer om bilder av seg og familien skal ligge på nett eller ikke..
goldie Skrevet 3. september 2007 #11 Skrevet 3. september 2007 Hei! Synes heller ikke du er urimelig. Ville heller ikke likt det. Ikke er det lov heller. Selv har jeg ikke bilder av andre enn familien min. Og hvis jeg ville hatt det, spør jeg SELVFØLGELIG først:-)
rødhette* Skrevet 3. september 2007 #12 Skrevet 3. september 2007 Først og fremst: Nei, du var ikke urimelig. Vi ba en venn av oss om å fjerne bilde av lillegutt som han hadde lagt ut på sin profil. Det er faktisk ulovlig å legge ut bilder av andre uten dems samtykke. For det andre, så kunne hun lagt ut akkurat de samme bildene om du ikke var registrert på facebook. Så det bør ikke ha noen betydning. Regner med venninnen din respekterte ønsket ditt om å fjerne bildene. Er dessverre en uting det der, med at folk legger ut bilder av andre på facebook, hjemmesider, album her på dib osv, uten å spørre om det er greit først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå