M by M Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Jenta mi vil ikke ha varm mat. Middagen skal være lunken og helst kald. Prøver å få henne til å spise varm (selvsagt ikke glovarm mat da), men hun vil ikke. Hun har også dårlig matlyst og kan ha mange dager hvor hun spiser lite for så å ha dager hvor hun fråtser skikkelig. I dag f.eks gikk det ned 4 brødskiver til frokost og hun pleier å spise en, maks to. Jeg er så i tvil på hvordan løse dette. Skal jeg lage egen middag til henne f.eks så hun får det hun liker godt og da spiser hun mye...? Elle rikke. Jeg har ikke lyst til å vende henne til det heller. Hva liker deres 2 åringer til middag?
Mille** Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 2 åringen min liker varm mat, eller, vi må jo lunke den litt til henne så hun ikke brenner seg. Hun spiser alt jeg lager, fisk, kjøtt, pannekaker, grønnsaker..alt. Jeg er egentlig i mot å lage ønskekost til barna, men nå har jeg aldri hatt problem med småspiste barn. Men har noen i familien som er oppvokst på ønskekost, nå er de ganske store og liker fortsatt ingenting. Vil heller ikke smake på ting de aldri har smakt for, fordi de liker det sikkert ikke sier de. Ikke lurt...
r r r Skrevet 3. september 2007 #3 Skrevet 3. september 2007 Jenta vår spiser middag, men den skal helst være lunken og ikke spesielt varm. Ser ikke at det gjør så mye. Når jeg har lagt opp en liten porsjon i hennes skål så blir den jo fort avkjølt. Hun får servert det samme som resten av familien men det er ikke alt hun er like begeistra for. Frem til nå har hun nesten ikke ville rørt noe som har med poteter å gjøre. Da får hun bare spise det andre som gulrøtter f.eks. Favoritten hennes er pasta i alle former. Jeg tror ungene har godt av å lære seg å spise det som serveres men er det helt krise så gir jeg dem ei brødskive i steden. Sultne unger er heller ikke festlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå