*Rutletutt* Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 Her begynte det bra. Trodde jeg hadde fått meg en sovebaby....men nei...hun sov mye første uken, så snudde det helt. Hun er nå 5 uker og sover stort sett bare en dupp på dagen - i ca 2 timer. Hun sovner flere ganger, men våkner da med en gang igjen. Resultatet er da at hun er super-trett om kvelden og ikke får sove...hun hyler da til hun blir så utslitt at hun sovner:o( Har vært noen dager hun har sovet bra. En dag forrige uke sov hun 22 av 24 timer det døgnet...og da var det ikke noe problem å få henne til å sovne om kvelden. Søvn avler søvn tydeligvis.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Mini er 2,5 måned og her er det veldig variabelt. Han sov som en engel om natten før (først 5-9 timer, så 1-4 timer resten), men nå er han våken minst hvert tredje time hele natten og fra ca 4-5 om morningen sover han så urolig at jeg ikke får sove. På dagtid har han vanligvis 4 dupper på 0,5-1 time hver, noen ganger 3 dupper hvor den ene varer i 2-3 timer og de andre en halvtimes tid. Han våkner også fort om han legges ned, men det har begynt å komme seg nå. Siste 2 ukene har han faktisk sovet i bilen også! (halleluja...hehe...). Synes det er lite forskjell på om han sover mye eller lite på dagen på hvordan han sover om natten. Han kan ha kun sovet 2 timer til sammen på en dag og 5-6 timer tilsammen en annen dag, men sover like godt/dårlig om natten likevel. Hos oss er forøverig natt fra ca 19-19.30 til ca 6.30-7.30.
*Rutletutt* Skrevet 3. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2007 Her sover Milla i 2-3 timers intervaller om nettene - men hun sover ganske urolig - så da er det vanskelig for meg å sove. Jeg legger henne for natten når jeg legger meg. Prøver å være i seng mellom halv elleve og elleve, men hun sovner ikke før i tolv-halv ett tiden stort sett. Hun er veldig våken fra sånn ca syv og utover. Hun ligger i sengen med meg, og jeg ammer henne når jeg ligger sånn at jeg ikke må flytte på henne når hun har sovnet - jeg bare ruller meg vekk. Vet at jeg burde få henne til å ligge i egen seng, men hun våkner med en gang jeg legger henne ned der - har prøvd med varmeflaske ol sånn at det skal være varmt og godt når hun legges ned, men nei... Hun sover vanligvis til halv ni-ni om morgenen før jeg tar henne opp.
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 3. september 2007 #4 Skrevet 3. september 2007 kjenner meg igjen i det dere skriver; gutten min er 7 uker nå. mitt "triks" for å få han til å sove om nettene har vært å legge han på eget rom. begynte som et desperat forsøk ei natt, sånn at jeg skulle få sove, og vi oppdaga at han sov mye roligere og bedre på eget rom. tror han kjente lukta av meg og våkna av det... nå sover han fra ca 19 til 23, ammes og sover fra 3-6 timer, alt etter hvor mye han har vært våken om dagen og ikke minst hvor mye han har ammet. flere kveldsamminger = lengre søvnintervaller. så mulig noe å prøve? vet at man anbefaler å sove på samme rom, men vi sover bedre alle tre nå, og for oss er det gandke viktig for hvordan vi har det på dagtid også
Kate77 Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Vi flyttet senga bort fra senga vår og bort i et annet hjørne av senga. Funka fint det også. Gikk fra to timers intervaller til fire timer. Deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå