Gå til innhold

Argumenter for at mannen min skal slippe å sterilisere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gravid med nummer 3 - ikke planlagt men koselig, men etter denne er det nok stopp og da diskuterer vi permanent prevensjon.

Det er litt morsomt å se mannen min prøve å komme opp med gode argumenter for at det ikke er han som bør gjøre det etter alt kroppen min har fått gjennomgå ifb med hormonprepararter i 20 år (prevansjon), 1 spontanabort med utskrapning, 2 fullgåtte svangerskap med alt det innebærer av kvalme, trøtthet, bekkensmerter, vektøkning m.m., 2 nestenfødsler (med veer og alt) men som begge har endt i keisersnitt og nå svangerskap og fødsel nummer 3.

Han prøvde seg på et svakt "ja, men å kutte der da..." som stilnet fort ved påminnelse om alt om er kuttet i meg i flere lag og flere ganger (etter keisersnitt 2 sprakk alt opp etter en uke og måtte sys på nytt med betennelse og div. i kjølvannet).

Og nå har han landet på: "Det er vel bedre med 1 ødelagt kropp enn 2"! - det spørs om han kommer noen vei med den heller - hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei så faen. Denne gangen er det hans tur! Ikke tvil engang. Jeg vet mannen min hadde gjort det om det noensinne skulle blitt aktuelt.

Skrevet

*ler og ler og ler*

Stakkars mann.. La han få komme opp med et par gode argumenter til før du legger inn veto'n da.. For dette er god underholdning ;o)

Skrevet

Har du hatt 2 keisersnitt, må du ha keisersnitt også 3 gang... da kan du søke om å få sterilisering gratis under samme operasjon som KS, det skal jeg og så får min mann beholde hele manndommen sin :) Skitredd han her hjemme også..hehe....

Skrevet

aaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahahahah*ler meg skakk*

Typisk mannfolk dette her da...hehe bedre med EN ødelagt kropp en to..hehe. Ja,det går jo an å prøve seg...

Det som er så fint med at mannfolk kan steriliseres er at hvis de en gang ombestemmer seg så går det an å fikses på igjen. Hvis en kvinne steriliserer seg er det ingen vei tilbake.

Mannen din burde kanskje undersøke litt før han sier nei,jeg vet om en som har gjort det og han var ute av sykehuset samme dag. Det var ikke mye til smerte heller,bare et bitte lite snitt vistnok.:)

Ønsker deg lykke til videre:) Stå på krava..hehe

Skrevet

Ja, det hadde kanskje vært noe å tenke på, men det er jo det er med at hvis mannnen gjør det kan det gjøres om....hvis vi noen gang skulle få lyst på 4 eller flere da....ikke helt sikker på det nei, men likevel - skjønner jo at han ikke synes det er så kult han heller - det er liksom slutten på noe, men han får jobbe litt for saken så får vi se - synes som noen sa lenger ned at det er litt underholdning jeg også ja...;)

Skrevet

Hos oss er det ingen tvil, mannen skal på benken denne gangen. Nå har jeg gjort nok. Sterilisering for menn er et kort og enkelt inngrep, han kan gå hjem samme dag, og dessuten er det (til dels) reversibelt om man mot all formodning skulle ombestemme seg. Det er det ikke dersom det er kvinnen som steriliserer seg.

Nei ærlig talt. De må være mann nok til å takle et så lite inngrep etter alt vi har vært gjennom!

Skrevet

Mannen min steriliserte seg 10 april i år:) Da jeg ikke tåler noe som helst av ppiller,var det ikke noe annent alternativ. Operasjonen tok bare en halv time.Ballene ble kjempe hovene,men etter 3 uker hva han normal igjen.Hadde sex etter en uke. Jeg er super fornøyd jeg,bare det at han fikk operasjonen et halvt år forseint kremt kremt,fordi da han ble operert var jeg 10 uker gravid m nr 3!! Hadde ingen anelse at jeg var gravid igjen,men nå sitter jeg her da,med kul på magen og venter vår 3 gutt:))

Skrevet

Helt enig med tanken din om at nå er det mannen sin tur!

Men, som noen nevnte tidligere, så om du tar KS så er det kanskje like greit å sterilisere seg samtidig. Har ei veninne som fikk gjort det samtidig med sistemanns KS. Hadde kostet henne 6 tusen om hun hadde sterilisert seg i etterkant. Ingenting i veien for å gjøre sterilisering samtidig som et KS.

Vet ikke om det er like kostbart med en manns sterilisering, men er jo noe å tenke på..

Skrevet

her er det jeg som skal steriliseres etter vi får tulla i nov, skal gjøre det samtidig som ks og da sparer vi 6000,- også

så jeg ville heller kanskje sterilisert meg hvis du alikevel skal ha ks, det er jo penger spart selv om det ikke står om pengene her men men...

koster 6000,- for mannen å gjøre det også selv om ingrepet er mindre :(

Skrevet

Det er faktisk ikke mulig for mannen å bli fruktbar igjen etter en sånn operasjon. Eller, det er ivertfall ikke noe man bør bruke som argument. For det dannes antistoffer mot sædcellene, slik at de ikke virker selv om man skulle lykkes i å "koble ham sammen igjen". Det er derfor minst like permanent for en mann å sterilisere seg! Hvis du allikevel skal ha keisersnitt, syns jeg det ville være fornuftig at du steriliserer deg. Du får ham sikkert ikke med på det, når han kommer med DE argumentene- to ødelagte kropper, herlighet...

Forøvrig er jeg helt enig i at mannen bør sterilisere seg, når vi har hatt alt arbeidet med å være gravide og føde barn. Selv har jeg tenkt til at han får gjøre det, fordi jeg kan godt tenke meg et barn til om et par år, mens han er veldig sikker på at dette er det siste. Så da har jeg ivertfall ikke tenkt til å gjøre det enkelt for ham å slippe flere barn, hvis du skjønner...

Skrevet

Mannen min ga kun 1300 kr for sin sterilisering....

Skrevet

For det første: Har ei venninde som traff sin livs kjærlighet,men han var sterillisert.Han operterte og fikk sydd på plass sædlederne og de har en sønn sammen nå;)

Når det gjelder mannen min,skal jeg tvangs-sterillisere han når jeg kommer i overgangsalder!!!!;)

Han er heldigvis enig:)

Mannfolk bør tenke på hvor mye vi kvinner er igjennom gjennom et helt liv.Med mensen,blødninger,smerter hver måned og fødsler av barn.

For ikke å snakke om når vi kommer i overgangsalder...

Skrevet

Hvis mannen reopererer seg har han 60-70% sjans for å bli bra igjen.Ingen grunn for å være redd for dette! Men hvis vi damer skal sterilisere oss kan vi aldri få barn igjen,men vi har fortsatt menen da! skal du slippe mensen må du ta vekk hele eggestokken.Hadde aldri gjort det! Mannen får da ta ett tak han og,vi går da gravide,føder og våkennetter,ja hva velger din mann?? Fler barn,eller legger seg under kniven å bli ferdig med det en gang for altid??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...